وجود ۳ هزار دانش‌آموز اوتیسمی در سطح کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه، گفت: سه هزار دانش‌آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می‌طلبد.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، سید جواد حسینی در دهمین گفت و گوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و مدیران ٧۶٠ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به زمینه‌های همکاری وزارت‌های آموزش و پرورش و بهداشت، اظهار کرد: بیشترین زمینه‌های همکاری بین دو وزارتخانه وجود دارد چرا که به لحاظ ساختار معاونت سلامت، شورای هماهنگی سلامت استان‌ها، مدارس مروج سلامت، نیروی انسانی مربی بهداشت و طرح‌های مشترک بهداشت و سلامت را در هر دو وزارتخانه داریم که پیوندها را عمیق‌تر می‌کنند.

وی افزود: همکاری این دو وزارتخانه می‌تواند کمیت و کیفیت طرح‌ها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهادها داشته باشد. سبک زندگی باید در مدارس پیگیری شود، کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تأثیر قرار و سبک زندگی را تغییراتی داده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر طرح مداخلات به هنگام طلایی تصریح کرد: اگر مداخلات به هنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمی‌شود و این طرح با جدیت به عنوان بسته تحولی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام می‌گیرد و امسال ٩٩درصد با به کارگیری ٢٠هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گفت: باید از بدو تولد این شناسایی‌ها صورت بگیرد و متأسفانه بین طرح‌ها و غربالگری‌ها هماهنگی نیست و درخواست می‌کنیم تا داده‌ها به هنگام و به موقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود.

حسینی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش‌آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می‌طلبد.

کد خبر 454183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.