سنجش توده بدنی ۸میلیون دانش‌آموز تاکنون

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح «کوچ» اظهار کرد: ١۴ درصددانش آموزان که در کلاس ششم به ما می‌رسند دارای اضافه وزن هستند وتا کنون BMI هشت میلیون دانش آموز اندازه گیری شده است تا نیمرخ ترکیبات بدنی دانش آموزان کشور را داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،، مهرزاد حمیدی، وزیر بهداشت، با ارائه گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش دوران شیوع کرونا، اظهار کرد: انرژی بیشتر را روی آموزش گذاشتیم چرا که استراتژی اول ما بر آموزش در بخش بهداشت و سلامت است.

وی افزود: دو واحد درسی برای تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان درس بهداشت و سلامت در نظر گرفته و ارائه شده است تا معلمان از همان ابتدا آموزش‌های لازم را ببینند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: دو ساعت درس بهداشت و سلامت به پایه دوازدهم افزوده شد و در امتحان نهایی سال گذشته در تمامی استان‌ها و رشته‌ها بالاترین نمره امتحان نهایی برای درس بهداشت و سلامت بود که نشان می‌دهد این درس موردنیاز و اقبال دانش آموزان قرار گرفته است.

حمیدی تصریح کرد: سه کتاب سفیران سلامت تهیه کردیم و در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار سفیر سلامت داریم که برای آموزش همسالان در نظر گرفته شده‌اند و همین سفیران سلامت پویش در خانه بمانیم و به سفر نرویم را جریان سازی کردند.

وی اظهار کرد: طرح «نماد» حاصل حمایت و تلاش وزیر بهداشت است و به این موضوع اعتقاد و باور دارند و این امکان را به ما می‌دهد که طرح‌های دیگر را با همکاری وزارت بهداشت پیش ببریم.

حمیدی با بیان اینکه مدرسه محور کردن و دانش‌آموز محور کردن طرح‌ها را در نظر داریم، اضافه کرد: ویتامین D، سلامت دهان و دندان و فلورایدتراپی و تمام این طرح‌ها را به طور کامل تا انجام نهایی پیگیری خواهیم کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح «کوچ»، اظهار کرد: ١۴ درصد دانش آموزان که در کلاس ششم به ما می‌رسند دارای اضافه وزن هستند و تا کنون BMI هشت میلیون دانش‌آموز اندازه‌گیری شده است تا نیمرخ ترکیبات بدنی دانش آموزان کشور را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: المپیادهای درون مدرسه‌ای، حیاط پویا، انجمن‌های ورزشی و موارد دیگر همه به سمت مدرسه محوری سوق داده شده است.

کد خبر 454181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.