قیمت خرید اتوبوس برقی و دیزلی به هم نزدیک شده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: قبلاً اتوبوس‌های برقی دو برابر اتوبوس‌های دیزلی قیمت داشتند اما اکنون این قیمت‌ها به هم نزدیک شده و صحیح نیست که اتوبوس دیزلی و گازی در شهر تهران داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن هاشمی، در پایان جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره تعطیلی روز سه شنبه شورای شهر و تذکر خداکرمی درباره برگزاری افتتاحیه‌ها در شهرداری گفت: تعطیلی جلسه بعدی به دو علت بود. تا کنون شش نفر از اعضای شورای شهر دچار کرونا شده‌اند و چند مورد هم در شورا فوتی وجود داشته است. الان وضع شورا به این صورت است که بین یک دوم و یک سوم کارمندان حضور پیدا می‌کنند و با توجه به تعداد دستوراتی که در کار داریم درخواست تعطیلی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دستورات زیاد نبود با تعطیلی می‌خواهیم در یکی دو هفته کرونا را از شورا بیرون کنیم. علی‌رغم این موضوع جلسات مجازی را خواهیم داشت. یکی از موارد این است که آیا می‌توانیم در جلسات مجازی رأی گیری کنیم. بعضی از اعضا معتقد هستند که می‌توانیم در جلسه مجازی مصوبه داشته باشیم. این موضوع در جلسه هم اندیشی به بحث گذاشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: جلسه هم اندیشی صبح امروز در مورد ساختار خود شورا بود. امروز مشاور و مرکز مطالعات به جلسه آمدند و نتایج کار خود را گزارش کردند. قرار شد باز هم در این مورد جلسه داشته باشیم.

هاشمی درباره تخصیص یک میلیارد دلار از سوی رئیس جمهور به حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: به حمل و نقل عمومی تهران تخصیص‌هایی بیش از این داده شده است. بر اساس مصوبات دولت دو میلیارد یورو مجوز برای تأمین واگن برای تمام کلانشهرها داریم که اجرایی نمی‌شود. برای تأمین ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۶ هزار مینی بوس مصوبه هیئت وزیران وجود دارد.

وی تصریح کرد: این موضوع مصوبه شورای اقتصاد را هم دارد و به همه دستگاه‌ها نیز ابلاغ شده است اما به دلیل کمبود ارز و ریال مانع اجرایی شدن این مصوبات شده است و درخواست ما این است که این مصوبات حداقل در حد یک میلیارد دلار اجرایی شود.

هاشمی درباره اتوبوس برقی نیز گفت: اگر این مبلغ اختصاص یابد اتوبوس برقی هم می‌توانیم تأمین کنیم. این کار پیچیده‌ای نیست چراکه اتوبوس سازان خوبی داریم و تفاوت اتوبوس برقی با دیزلی جایگزین شدن موتور برقی و باطری به جای سوخت است. در نتیجه به دلیل آنکه دکوراسیون داخلی را می‌سازیم با کمک تکنولوژی که در مپنا و برخی شرکت‌ها وجود دارد می‌توانیم به راحتی اتوبوس برقی بسازیم.

وی گفت: در حال حاضر قیمت موتور برقی و باطری به دلیل تولید انبوه در جهان خیلی پایین آمده است. قبلاً اتوبوس‌های برقی دو برابر اتوبوس‌های دیزلی قیمت داشتند اما اکنون این قیمت‌ها به هم نزدیک شده و صحیح نیست که اتوبوس دیزلی و گازی در شهر تهران داشته باشیم.

کد خبر 454160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.