تجارت ۱۱۰ میلیارد دلاری روسیه و چین در صورت تداوم شرایط جاری

سفیر روسیه در چین اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا نتوانسته تجارت این کشور با چین را کاهش دهد و در صورتی که به همین منوال پیش رود، برای سال ۲۰۲۰ دو کشور ۱۱۰ میلیارد دلار مبادلات تجاری خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، آن «دری دنیسوف»، سفیر روسیه در چین، اعلام کرد که احتمال زیاد حجم مبادلات تجاری مسکو با پکن برای سال جاری با سال ۲۰۱۹ برابر خواهد بود و در صورتی که با این روند پیش برود به ۱۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین گفت که شیوع ویروس کرونا بر حجم مبادلات بین دو کشور اثر نگذاشته است.

سفیر روسیه در چین گفت‌: بر اساس آمار دولت چین ما عملاً سطح تجارت سال گذشته را حفظ کرده‌ایم و تنها حجم معاملات بین دو کشور ۲ درصد کاهش داشته است.

دنسیوف اظهار کرد: تاکنون پکن و مسکو در سال جاری ۸۰ میلیارد دلار معاملات تجاری داشته و انتظار می‌رود تا پایان سال این رقم به ۱۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی اضافه کرد: البته جای تأسف است ما نتوانستیم مبادلاتمان را افزایش دهیم اما از طرف دیگر باعث خوشحالی است که کاهش قابل توجهی نداشته است.

طی سال‌های گذشته حجم مبادلات تجاری بین مسکو و پکن روندی صعودی را طی کرده و در سال ۲۰۱۹ دو کشور تمام موانع توسعه دو کشور دوجانبه را که جلوی توسعه سریع همکاری‌های دو طرف را گرفته بود برطرف کردند. چین و روسیه اعلام کردند که قصد دارند حجم مبادلات تجاری خود را تا سال ۲۰۲۴ به ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

سفیر جدید چین در روسیه هم گفته که پکن به مسکو به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد نگاه می‌کند و بازار خود را روزبه‌روز برای کالاهای تولید روسیه بازتر می‌کند.

دیپلمات چینی می‌گوید در حالی که پکن درگیر جنگ تجاری با واشنگتن بود و واردات خود از این کشور را کاهش داده بود، به افزایش واردات از دیگر کشورها نیاز داشت و معتقد بود که روسیه می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

منبع: فارس

کد خبر 454159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.