ناداوری برای ذوبی‌ها تا کی ادامه دارد؟

محاکمه داور نه برای تغییر دادن نتایج قبلی شاید برای خشنود ساختن بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال ذوب آهن و مهمتر از همه التیام دل هوادارانی که تا پای جان از این تیم حمایت می کنند؛ بهتر است انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بحث روز فوتبال ایران چیزی جز داوری و اشتباهات فاحش در برخی بازی‌ها نیست، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان چند فصلی است از اشتباهات داوری تا حد زیادی ضرر کرده است که فصل گذشته این مسئله بسیار مشهود بود.

البته ذوبی‌ها این میراث را از لیگ نوزدهم به لیگ بیستم داده اند و در هفته نخست بازی‌های لیگ بیستم در مقابل فولاد خوزستان به دلیل اشتباه فاحش داور و اعلام یک پنالتی اشتباه، دو امتیاز حساس را از دست داند.

اشتباه داوری هم جزئی از فوتبال است و به نوعی همه تیم‌ها تاوان این اشتباهات را پرداخته و یا می‌پردازند و میزان آسیب‌ها متفاوت است، اما برای آقایان مسئول سوال پیش نمی‌آید که چرا این اشتباهات فاحش همیشه باید در بازی‌های سبز پوشان اصفهانی رخ بدهد؟

تأثیر اشتباهات داوری در همین هفته‌های نخست روی برخی از تیم‌ها فاجعه بار است و حتی ممکن است در جایگاه آینده آنها در جدول مسابقات تأثیر اساسی بگذارد.

اینکه بخواهیم قبول کنیم که همه این اشتباهات در طول چند فصل اخیر در رابطه با تیم فوتبال ذوب آهن سهوی بوده‌اند دلیل بر این نمی‌شود که داوران از محاکمه شدن معاف باشند؛ وقتی تصمیم اشتباه و نسنجیده یک داور عواقب جبران ناپذیری را به جای می‌گذارد، داور خاطی باید پاسخگوی اشتباهش باشد و تبعیض بین برخورد بین داوری که سوت اشتباه به ضرر تیم پایتخت نشین زده یا شهرستانی، وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

باشگاه ذوب آهن از داور بازی ذوب آهن _ فولاد خوزستان شکایت کرد

محاکمه داور نه برای تغییر دادن نتایج قبلی، اما شاید باعث شود که دیگر داوران نسنجید تصمیم نگیرند و در قضاوت خودشان عملکرد مطلوب‌تری داشته باشند. با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه برای جبران خسارتی که از طرف داوران و تصمیمات اشتباه آنها وارد می‌شود، هزینه زیادی باید صرف شود.

وقتی یک بازیکن مرتکب اشتباهی می‌شود، خودش و تیمش متضرر می‌شوند ولی وقتی داوران اشتباه بدی مرتکب می‌شوند نه تنها بازیکن و باشگاه بلکه قشر عظیمی از جامعه نیز صدمه می‌بینند.

کد خبر 454150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.