شناسایی بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ سازمان مردم نهاد برای همکاری با قوه قضائیه

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه گفت: بیش از ۱۶ هزار و۳۰۰ سمن فعال در حوزه فعالیت‌های اجتماعی به منظور همکاری با قوه قضائیه شناسایی و بانک اطلاعاتی جامع آنها تهیه شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، احمد هنری شعبانی، اظهار کرد: پیرو دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه و با هدف تعامل و بهره‌گیری بیشتر از فعالیت نهادهای مردمی؛ بانک اطلاعاتی جامعی از سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور شناسایی و تدوین شد.

وی ادامه داد: از اسفند سال ۱۳۹۸ تاکنون این اطلاعات گردآوری و ثبت شده‌اند و به روزرسانی آنها همزمان با تهیه و تکمیل مشخصات، نوع فعالیت و میزان مشارکت به صورت روزانه انجام می‌شود. سمن‌های شناسایی شده در حوزه‌های خیریه، نیکوکاری، پیشگیری و درمان اعتیاد، فرهنگی ورزشی، اجتماعی، و هنری، محیط زیست، کودکان و زنان (حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده)، علمی و پژوهشی، بهداشتی، حمایت از بیماری‌های خاص و… طبقه‌بندی شده‌اند.

هنری اظهار کرد: اطلاعات نهادها شامل نام‌نهاد، نام مؤسس یا مدیرعامل، موضوع فعالیت، آدرس و شماره تلفن است و دسته‌بندی به تفکیک استانی انجام شده است همچنین تاکنون به منظور مشارکت و بهره‌مندی از فعالیت‌های سمن‌ها با قوه قضائیه، چهار کارگروه حمایت از بزه دیدگان، سلامت، مبارزه با مفاسد اقتصادی و امور خیریه و نیکوکاری تشکیل شده است.

کد خبر 454149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.