تصمیمات شهرسازان، بر زندگی شهروندان تأثیرگذار است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: آموزش مستمر شهرسازان در هر جایگاهی و تغییر نگرش آنها به سیاست‌های نوین شهری می‌تواند در اتخاذ تصمیمات درست و رسیدن به شهری زیست پذیر تأثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سالاری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در تبریکی به مناسبت روز جهانی شهرسازی گفت: روز جهانی شهرسازی در روز هشتم نوامبر سال ۱۹۴۹ با پیشنهاد پرفسور کارلوس ماریا دلاپائولرا از اساتید برجسته دانشگاه بوینس آیرس و با هدف نهادینه سازی نقش مأموریت‌های شهرسازی در جامعه و کمک به ایجاد جوامعی بهتر از طریق پیشبرد و بالا بردن علاقه به مباحث شهرسازی در میان عامه مردم و متخصصان در مقیاس‌های محلی، ملی و بین المللی، ثبت شده است.

وی ادامه داد: شهرسازان و معماران در شمار هنرمندان قرار گرفته و تابلوهایی به بزرگی یک شهر خلق می‌کنند. آنها به مثابه یک مصلح اجتماعی چه در مقام سیاستمدار باشند و چه در مقام مدیر و کارشناس، در معرض اتخاذ تصمیماتی قرار می‌گیرند که عملیاتی شدن آنها، زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار خواهد داد لذا آموزش مستمر شهرسازان در هر جایگاهی و تغییر نگرش آنها به سیاست‌های نوین شهری می‌تواند در اتخاذ تصمیمات درست و رسیدن به شهری زیست پذیر تأثیرگذار باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران تصریح کرد: این روز را به تمامی همکارانم در شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیران شهری، اساتید، دانش آموختگان، فعالان و علاقه مندان به حوزه شهرسازی و حوزه‌های مرتبط آن تبریک می‌گوئیم. امید است با همکاری، همفکری و مشارکت اساتید، حرفه مندان و کارشناسان این حوزه به بهبود مستمر شهرها، کمک کنیم.

کد خبر 454138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.