پیام تسلیت شهردار اصفهان به جامعه دانشگاهی و مردم افغانستان

شهردار اصفهان خطاب به رئیس دانشگاه کابل در پی حمله تروریستی به دانشجویان این دانشگاه پیام تسلیت صادر کرد.

به گزارش ایمنا، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در پیامی خطاب به «محمد عثمان بابری» رئیس دانشگاه کابل آورده است:

«چند هفته از دیدار ما در محیط با نشاط و سرشار از امید دانشگاه کابل می‌گذرد، شاید اگر این حمله ضدانسانی، پیش از بازدید من رخ می‌داد، با این شدت زیاد مرا در بهت و تأثر فرو نمی‌برد؛ چرا که محیطی را دیدم که علی رغم سال‌ها جنگ و خونریزی جوانانی در آنجا کمر همت به آبادانی میهن بسته و مردانه ایستاده‌اند تا با عبور از گذشته تلخ، آینده‌ای شیرین و روشن را به ارمغان آورند.

در خبرها خواندم که تعدادی از شهدای این حمله تروریستی دانشجویان رشته حقوق بودند. به عنوان یک معلم حقوق که سالهاست در دانشگاه اصفهان تدریس می‌کند، همواره دیده‌ام که صیانت از حقوق مردم اصلی‌ترین انگیزه این دانشجویان است. به همین خاطر معتقدم ارزش کسی که در این مسیر تحصیل می‌کند با کسی که در این زمینه فعالیت حرفه‌ای دارد برابر است و تهدید او حمله به حق‌های مسلم بشری است.

اینجانب به نیابت از مردم اصفهان و همچنین جامعه دانشگاهی ضمن محکوم کردن این اقدام ناجوانمردانهِ ستیزه جویان مرتجع، به جنابعالی، خانواده‌های داغ دیده، دانشجویان عزیز، جامعه دانشگاهی و ملت بزرگ افغانستان تسلیت عرض نموده و با عنایت به برادری و همبستگی دو همسایه به همراهی خود با افغانستان سربلند چه در مسیر مبارزه با خشونت و افراط گرایی و چه در مسیر توسعه و آبادانی تأکید می‌کنم.»

قدرت‌الله نوروزی

شهردار اصفهان

کد خبر 454126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.