افزایش تعرفه‌های رادیولوژی ضروری است

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: با اصلاح تعرفه‌ها باید شرایط به سمتی پیش رود که تعمیر و خرید دستگاه‌ها برای مراکز رادیولوژی مقرون به صرفه باشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، مرتضی صانعی طاهری به مناسبت فرارسیدن هشتم نوامبر (۱۸ آبان) روز جهانی اشعه، اظهار کرد: تعرفه خدمات رادیولوژی در کشور بسیار پایین است و باید وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه اقدامات لازم را جهت افزایش تعرفه‌ها انجام دهند، البته معتقدیم که تعرفه‌ها باید اصلاح شود ولی هزینه بر دوش مردم نباشد به طوری که بیمه‌ها این بار را بر دوش بگیرند.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌ها به مرور زمان نیاز به جایگزینی و به روز رسانی دارند و این در حالیست که با افزایش قیمت ارز خرید دستگاه‌های جدید بسیار با مشکل مواجه شده است.

صانعی تصریح کرد: برای ارائه خدمات با کیفیت به مردم و بیماران لازم است که تجهیزات به روز شوند و از آنجایی که کلیه تجهیزات ما وابسته به ارز است، شرایط اقتصادی کشور بیش از سایر رشته‌ها ما را متاًثر می‌کند و عدم تناسب بین قیمت تمام شده خدمات و تعرفه مشکلات زیادی برای مراکز و موًسسات تصویربرداری ایجاد می‌کند. امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و بیمه‌های درمانی این روند اصلاح شود.

وی درباره برگزاری سی و ششمین کنگره رادیولوژی ایران، گفت: این کنگره به صورت مجازی از ۱۳ آبان آغاز شد و با حضور اساتید و دستیاران رادیولوژی و رادیولوژیست‌های سراسر کشور تا ۱۶ آبان ادامه داشت و همچنین تا ۳۰ آبان روزهای پنجشنبه و جمعه این کنگره برگزار می‌شود.

کد خبر 454118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.