حمایت "مالت" از دانش‌آموزان محروم در دوران کرونا

بنابر درخواست وزارت آموزش و استخدام جمهوری مالت، تعداد ۱۲۳ تبلت و لپ تاپ و همچنین ۱۳۲ نقطه دسترسی اینترنت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قشر آسیب‌پذیر این کشور قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این کار به علت بسته شدن اجباری مدارس در پی شیوع گسترده کرونا انجام گرفت تا دانش آموزان بتوانند هرچه سریع‌تر به سیستم آموزشی دسترسی داشته باشند.

با وجود توزیع این تعداد از لوازم کمک آموزشی، هنوز وزارت آموزش و استخدام درخواست‌های بسیاری را برای تهیه تعداد بیشتری از این اسباب کمک آموزشی دریافت می‌کند.

تدارک این تعداد از لپ تاپ و تبلت عموماً توسط اشخاص و کمپانی‌های خصوصی انجام گرفت که امور داوطلبانه و خیرخواهانه انجام می‌دهند.

وزیر آموزش و استخدام مالت در این رابطه گفت: "ما متعهد به یاری دادن دانش آموزان و خانواده‌هایی هستیم که نیازمند حمایت ما هستند؛ چرا که ما بر این باور هستیم که "تحصیل" حتی در شرایط سخت کنونی حق همه کودکان است و به همین علت دسترسی به سیستم دیجیتالی برای ادامه روند کسب علم و دانش ضروری است. "

به گفته وزیر آموزش و استخدام، هیچ دانش‌آموزی که نیازمند کمک و حمایت بوده است، از روند دریافت تسهیلات محروم نشده است.

تاکنون هفت هزار نفر در این کشور کوچک به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شیب ابتلاء در جمهوری مالت در ماه‌های اکتبر و نوامبر سیر صعودی را در پیش گرفته است و به همین علت ورود و خروج مالتی‌ها از کشور با شدیدترین تدابیر انجام می‌شود.

مسئولان این کشور به طور جدی در صدد کاهش هرگونه تجمع و ارتباطات نفر به نفر هستند. محدود کردن اجتماع افراد به کمتر از ۱۵ نفر، بستن کلوپ‌ها، اعمال جریمه برای نزدن ماسک و قرنطینه‌های محلی از جمله اقداماتی است که مالت برای توقف انتشار کرونا در پیش گرفته است.

کد خبر 454098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.