مسیر دوچرخه‌سواری بزرگراه شهید دوران ناامن و خطرآفرین است

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نسبت به ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری در بزرگراه شهید دوران که ناایمن و خطر آفرین است تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد علیخانی، در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد مسیر دوچرخه در بزرگراه شهید دوران گفت: با توجه به مکاتبات شده با شهرداری مبنی بر ارائه مستندات و مطالعات مصوب پروژه احداث مسیر دوچرخه در حاشیه بزرگراه شهید دوران و قسمتی از بزرگراه شهید یاسینی در مرداد ماه و شهریور ماه سال جاری و با توجه به کافی نبودن اطلاعات ارسالی و بازدید کارشناسان از بخش‌های اجرا شده این پروژه در دو هفته اخیر حاکی از اجرای ناصحیح، نا ایمن، خطرآفرین و منقطع پروژه مورد نظر دارد.

وی ادامه داد: این امر به نحوی است که باعث هدایت دوچرخه سوار به بخش بزرگراهی و وقوع حوادث احتمالی در بزرگراه می‌شود. لذا به شهردار تهران تذکر داده می‌شود که دستور دهند نسبت به بررسی موضوع مذکور از جنبه مطالعات ترافیکی و نیز مستندات مربوط به تصویب تأمین ایمنی مسیر در شیوه اجرای فعلی مطابق با استانداردها و ضوابط فنی موجود اقدام لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: با عنایت به مصوبات جلسه ۱۱۸ کمیسیون عمران و حمل و نقل مبنی بر اجرای برنامه عملیاتی اولویت محور، تحقق پذیر و سنجش پذیر در حوزه حمل و نقل و ترافیک و لزوم جلوگیری از شروع پروژه‌های خارج از اولویت ضروری است دستور فرمائید تا نسبت به ارائه پاسخ قانع کننده به کمیسیون عمران و حمل ونقل و افکار عمومی درباره نحوه تصویب مطالعات توجیهی و ضوابط فنی و اجرایی و نحوه هزینه‌کرد بدون وجود ردیف بودجه مصوب از عملیات عمرانی مذکور که نتیجه‌ای جز اتلاف منابع و خسارت ندارد اقدام و از اجرای آن خودداری کنید.

کد خبر 454094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.