بهره‌برداری خط انتقال پساب سپاهان‌شهر تا تیرماه سال ۱۴۰۰

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: خط انتقال پساب سپاهان‌شهر تیرماه سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری می‌شود.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فضای سبز و محیط زیست از مباحث مهم در پایداری حیات طبیعی و انسانی در شهرنشینی امروزی است.

وی با بیان اینکه ایجاد فضاهای زیبا و دلنشین، همچنین ایجاد آرامش روانی از دیگر فواید فضای سبز به شمار می‌رود، افزود: آب منبع حیاتی برای حفظ و توسعه فضای سبز و ایجاد نشاط اجتماعی در فضاهای عمومی، معابر، میادین و تفرجگاهی شهری و ابزار نظافت و شست و شوی المان‌ها و متعادل‌سازی اقلیم‌های شهری است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از راهکارهای غلبه بر این مشکل استفاده از پساب تصفیه‌شده فاضلاب مطابق با استاندارد محیط زیست در تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: منطقه پنج با وسعت شش هزار و دو هکتار و مساحت کل فضای سبز منطقه ۵۸۳ هکتار در جغرافیای متفاوتی از بقیه شهر اصفهان قرار دارد و برای آبرسانی به این تأسیسات نیاز به برنامه ریزی دقیق است.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون تصفیه پساب در دو مرحله تصفیه اولیه و تصفیه تکمیلی انجام شده که مرحله تکمیلی به عهده شهرداری است، تصریح کرد: تصفیه خانه سپاهان شهر یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه جنوب شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: اجرای پروژه احداث مخزن انعقاد، لخته‌سازی و ته‌نشینی که هم اکنون با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، فرآیند فعلی تزریق کلر و ازن و تصفیه فیزیکی را پس از پایش و اندازه‌گیری مشخصات خروجی پساب توسط شرکت‌های متخصص مورد تأیید با ظرفیت ۱۴۰ لیتر بر ثانیه جهت مصرف درختان غیر مثمر انتقال خواهد داد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان از احداث همزمان خط انتقال پساب سپاهان‌شهر به طول چهار هزار و ۸۰۰ متر جهت آبیاری اراضی با برآورد ۱۲ میلیارد تومان خبر داد و گفت: و تفاهم‌نامه امضا شده بین سپاه صاحب‌الزمان (عج)، دانشگاه امیرالمومنین (ع) و شهرداری خبرداد.

وی تصریح کرد: آب این خط انتقال از طریق سه الکترو پمپ شافت و غلافی از سپاهان‌شهر به ارتفاع ۲۰۰ متر منتقل به صورت یک مرحله پساب را از سپاهان شهر انتقال خواهد داد.

رضایی گفت: در این پروژه که هم اکنون در حال تجهیز کارگاه است، قطر لوله انتقال پساب از ۱۰۰ میلی متر به ۳۰۰ میلی متر ارتقا یافته و تا تیرماه سال ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری می‌شود.

کد خبر 454079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.