فضای سبز اصفهان دچار سیاست یک بام و دو هوا نشود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بهره‌برداری از نمایشگاه بزرگ اصفهان، علاوه بر تأثیرات اقتصادی که در شهر دارد، آرامش برگزار کنندگان، شهروندان و شرکت کنندگان نمایشگاه را رقم خواهد زد و می‌توان گفت شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی با کار مشترک خود، برای ایجاد نمادی در شأن اصفهان سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: دوم شهریورماه سال جاری در صحن علنی به نحوه صدور پروانه در زمینی در کوی ولی‌عصر اشاره کردم که به واسطه این اقدام، بخشی از آن از کاربری خارج می‌شود؛ متأسفانه تاکنون گزارشی در این خصوص به شورای شهر ارائه نشده و لازم است معاونت شهرسازی سریع‌تر اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: باید تذکرهای مطرح شده در صحن علنی، جدی گرفته شود بنابراین لازم است پاسخ مطالبات اعضای شورای شهر در دستورکار مدیران باشد زیرا گذشت زمان چیزی را رفع نمی‌کند.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج کاربری این زمین را در کوی ولی عصر تصویب کرده، پنج هزار و ۶۰۰ متر تجاری، ۶۲۴ متر فرهنگی، چهار هزار و ۵۲۰ متر مذهبی و ۱۸ هزار و ۶۸۱ متر کاربری فضای سبز برای این زمین تعیین شده است.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: هر اقدامی در این محدوده باید در کاربری خود انجام شود زیرا سه هزار واحد مسکونی در اطراف منطقه اختصاص یافته و سرانه‌های مورد نیاز آن پیش‌بینی شده است بنابراین نباید کاربری‌ها به نحو دیگری تخصیص یابد.

وی تاکید کرد: همواره نگران فضای سبز اصفهان بوده‌ایم و وقتی پلاک‌هایی که چند درخت در آن است مدت‌ها برای تصمیم درباره درختان آن تعلل می‌شود، نباید در جای دیگری از شهر با سیاست یک بام و دو هوا رفتار متفاوتی با دیگر کاربری‌ها داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: معاونت شهرسازی شهرداری پیش از ورود مراجع نظارتی به این موضوع ورود کند تا مشکلی برای مدیریت شهری پیش نیاید.

شهرداری و اتاق بازرگانی در بهره‌برداری نمایشگاه اصفهان سنگ تمام گذاشتند

وی ادامه داد: نمایشگاه بزرگ اصفهان در هفته‌ای که گذشت علی رغم وجود همه محدودیت‌ها و ملاحظات در زمان اجرای پروژه، با حضور حداقلی مسئولان بهره‌برداری شد تا برگ زرین دیگری باشد به اوراق پرافتخار اصفهان، کلانشهری که در همه امور پیشتاز است.

نصراصفهانی افزود: نمایشگاه پیشین در شأن اصفهان نبود بنابراین کسانی که تلاش شبانه‌روزی برای بهره‌برداری از این مجموعه کردند، دست به انجام کار بزرگی زده‌اند.

وی ادامه داد: بهره‌برداری از نمایشگاه بزرگ اصفهان، علاوه بر تأثیرات اقتصادی که در شهر دارد، آرامش برگزار کنندگان، شهروندان و شرکت کنندگان نمایشگاه را رقم خواهد زد و می‌توان گفت شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی با کار مشترک خود، برای ایجاد نمادی در شأن اصفهان سنگ تمام گذاشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه لازم است مدیریت شهری درباره مکان قبلی نمایشگاه‌ها تصمیم مناسب را اتخاذ کند، گفت: باید با ارائه و بررسی پیشنهادات مختلف تصمیم درستی برای بهره‌برداری مناسب از این مکان گرفته شود.

تعدیل نیرو در شهرداری پذیرفته نیست

وی تصریح کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق شورا گزارشی درباره وضعیت نیروهای انسانی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی سپاهان با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مجموعه‌های تفریحی این شرکت، ارائه شد.

نصراصفهانی اضافه کرد: شورای شهر تاکید کرد که نباید در این شرکت تعدیل نیرو و تأخیر در پرداخت حقوق و دستمزد وجود داشته باشد و اگر لازم است این افراد در بخش‌های دیگری به کار گرفته شوند تا منفک از کار نشده و به نحو مطلوب از حضور آن‌ها استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اگر اعتباری در اختیار این مجموعه قرار گرفته، منوط به تأکیدات شورا بوده و وقتی اوضاع اشتغال فراهم نیست بیکار کردن افراد تیر خلاص زدن به آن‌ها خواهد بود بنابراین به هیچ عنوان نباید در مجموعه شهرداری مرتکب چنین اقداماتی شویم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری به وضعیت رانندگان استیجاری شهرداری نیز توجه ویژه‌ای داشته، افزود: با مشارکت اعضا و همکاری آنان در زمان تدوین بودجه، شاهد افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری بودیم و مبلغ پرداختی به رانندگان استیجاری نیز افزایش پیدا کرد که جای تقدیر دارد.

مطالعه سبب شکل‌گیری دانش عمیق می‌شود

نصراصفهانی با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: بالا رفتن دانش عمیق نیازمند مطالعه بوده و یقیناً دانشی که از طریق شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آید به دلیل آنکه زحمت کمتری برای تحصیل آن به فرد تحمیل می‌شود، تعمق لازم را ندارد.

وی اضافه کرد: اهمیت مطالعه باید روز به روز در تصمیم‌گیری‌ها آشکار و به بخشی از زندگی مردم تبدیل شود زیرا سرانه مطالعه در اصفهان و کشور بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید مروج افزایش مطالعه در کشور باشند تا این عقب‌ماندگی جبران شود، تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشورهای توسعه‌یافته از طریق استفاده حداکثری از حداقل زمان‌ها به‌دست می‌آید و همین اهتمام جدی به مطالعه عامل پیشرفت کشورها بوده است.

نصراصفهانی با بیان اینکه عوامل متعددی مانع از افزایش سرانه مطالعه در کشور است، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی ارکان زندگی مردم را درگیر خود کرده و امکان پرداختن خانواده‌ها به مطالعه و کتابخوانی را سخت کرده است.

کد خبر 454077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.