سرمایه‌گذاری در منطقه سلامت شهری طی پاندمی کرونا

ممفیس، شهری در ایالت تنسی آمریکا، مزایای سرمایه در جامعه و زیرساخت‌های اجتماعی، تحت حمایت نهادهای بشردوستانه طی یک پاندمی نظیر کرونا را به تصویر می‌کشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فعالان انجمن مشارکت منطقه درمانی ممفیس در دوران کرونا تلاش کرده‌اند ضمن دنبال کردن اهداف درازمدت خود در زمینه رونق دوباره جوامع محروم، کسب و کارهای محلی را نیز نشاطی دوباره ببخشد. فعالیت‌های این گروه در سال ۲۰۲۰ برنامه‌هایی نظیر تأسیس یک صندوق اضطراری برای مشاغل کوچک، بهبود چشم‌انداز خیابان‌ها، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل سریع اتوبوس‌های عمومی، برنامه‌هایی برای کارآفرینی و اتخاذ طرح "پاک و سبز" در پاندمی کرونا را در بر می‌گیرد. در واقع، این افراد از طریق تلفیق رویکرد جدید فضاسازی و توسعه دوباره شهری با برنامه‌های اجتماعی می‌خواهند شهروندان را در فرآیندهای شهرسازی سهیم کنند. این شیوه، به طور ویژه‌ای بر حوزه بهبود تجاری و مشارکت اجتماعی متمرکز می‌شود و همچون الگویی برای مناطق بیمارستانی و سلامت عمل می‌کند.

اگرچه منطقه درمانی ممفیس، مشاغل زیادی در زمینه مراقبت‌های سلامت را در خود جای داده است، با این حال، در نیم‌قرن گذشته نشاط و جمعیت زیادی از ساکنان خود را از دست داده است. بخش بزرگی از این منطقه عظیم را فضاهای پارک و گذرگاه‌های خودرو محور فرا گرفته و اغلب نیروی کار آنجا، از طریق وسایل حمل و نقل شخصی تردد می‌کنند. فعالان انجمن مشارکت منطقه درمانی می‌خواهند پویایی ظاهری منطقه را تغییر دهند و در عین حال، حقوق ساکنان را نیز حفظ کنند با این امید که، شرایط زندگی و اقتصادی منطقه با فضاسازی‌های هرچند کوچک بهبود یابد.

فعالان انجمن مشارکت منطقه درمانی ممفیس با همکاری اعضا کنگره شهرسازی جدید ایالت ایلینوی آمریکا برنامه‌هایی متشکل از سه بخش، برای واکنش به اثرات اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا طراحی کرده‌اند که در ادامه به شرح هر یک پرداخته می‌شود.

کمک‌های اضطراری. داوطلبان بهبود وضعیت منطقه درمانی ممفیس در ماه مارس صندوقی برای مشاغل کوچک تأسیس و تا پایان ماه آوریل، مبلغ ۱۴۵ هزار دلار برای بیش از ۲۰ شغل هزینه کردند. ۷۰ درصد از مشاغلی که این بودجه را دریافت کردند، در مالکیت اقلیت مردم و ۳۰ درصد نیز از آن زنان بودند. این برنامه که عموماً با هدف تأمین مخارج اجاره‌بهای محل کار و پرداخت دستمزد حقوق‌بگیران طراحی شد، تداوم فعالیت مشاغل کوچک در مراحل اولیه انتشار ویروس کرونا را در پی داشت. علاوه بر این، فعالان انجمن مشارکت منطقه درمانی ممفیس طی این مدت زمان، سعی کردند کسب و کارها را با نهادهای مربوطه پیوند دهند تا امنیت کارکنانی را که برای مدت زمان طولانی در بحران کرونا به فعالیت کاری می‌پردازند، تأمین کنند.

کمک‌های فنی. مشاغل کوچک برای مدیریت بودجه‌های خود طی پاندمی کرونا نیازمند کمک بودند و انجمن مشارکت منطقه درمانی ممفیس به بهترین شکل ممکن آن‌ها را در این زمینه یاری دادند.

مجهز سازی دوباره. کسب و کارها برای آغاز دوباره فعالیت خود نیازمند منابع مالی بودند تا برای مثال، بتوانند موجودی مورد نیاز خود را فراهم آورند. انجمن مشارکت منطقه درمانی ممفیس صندوقی با هدف مجهز سازی دوباره ایجاد کرد و از این طریق، ۳۰ درصد هزینه‌ها را به صورت هدیه به مشاغل کوچک اعطا کرد و همچنین وام‌هایی کوچک در اختیار آنان قرار داد تا از نو تجهیزات لازم را برای خود تأمین کنند.

خیابان‌ها و چشم‌اندازهای خیابانی. انجمن مشارکت منطقه درمانی ممفیس یکی از فعال‌ترین نهادهای غیردولتی آمریکا به شمار می‌رود که به بهبود خیابان‌ها و چشم‌اندازهای خیابانی در مناطق کوچک می‌پردازد. کارکنان این انجمن، از طریق سرمایه‌گذاری‌های کوچک، بیشترین تغییرات را در خیابان‌ها به وجود می‌آورند و آن‌ها را به فضاهای عمومی امنی برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تبدیل می‌کنند. به عنوان مثال، در یک سال اخیر، انجمن فوق تعداد ۱۳ پروژه خیابانی را که از چند سال پیش آغاز شده بود، تکمیل و نوآوری‌های جدیدی را نیز آغاز کرد.

طرح پاک و سبز. در این برنامه تعداد ۱۰ نماینده ویژه به کار گرفته شده است تا با همکاری یکدیگر به پاکسازی مناطق عمومی و حفظ چشم‌اندازها کمک کنند. این برنامه طی دوران کرونا گسترش یافته و فعالیت‌هایی نظیر ضدعفونی مراکز عمومی، به خصوص ایستگاه‌های عمومی، را نیز در بر گرفته است.

کد خبر 454064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.