هنیه: بایدن سیاست ظالمانه آمریکا در خصوص فلسطین را اصلاح کند

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شنبه شب در واکنش به شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: ما از جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا می‌خواهیم تا مسیر تاریخی روند سیاست‌های ظالمانه در حق ملت فلسطین را اصلاح کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از المیادین، در متن پیام اسماعیل هنیه به ترامپ آمده است: ملت فلسطین ما در دهه‌های گذشته از تعصب دولت‌های آمریکا به نفع اشغال رنج برده و رئیس جمهور ترامپ و دولت وی در حمایت از اشغال به ازای حقوق ملی فلسطین شدیدترین رفتار را داشته اند.

وی افزود: ما از رئیس جمهور منتخب جو بایدن می‌خواهیم روند سیاست‌های ناعادلانه ایالات متحده برای مردم ما که آمریکا را شریک بی عدالتی و تجاوز کرده، به وضعیت ثبات در منطقه و جهان آسیب رسانده و از توانایی آمریکا برای عضویت در حل اختلافات جلوگیری کرده است، اصلاح کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از دولت منتخب خواست با عقب نشینی از طرح معامله قرن، تصمیم در نظر گرفتن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت ایالات متحده به آن را لغو کند.

هنیه خاطرنشان کرد: بر خلاف همه مواضع و تصمیمات بین‌المللی، ما خواستار پایان دادن به تمام تصمیمات مربوط به تلاش برای انحلال مسئله پناهندگان، به ویژه کاهش حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی هستیم.

کد خبر 454046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.