۱۵۰۰ تاکسی در کرج به کیف پول الکترونیک تجهیز می‌شوند

سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری کرج گفت: سامانه پرداخت الکترونیک به صورت پایلوت در خطوط پرتردد و پرمسافر شهرکرج تا پایان ماه جاری اجرایی می شود.

به گزارش ایمنا، محمد یساولی با بیان اینکه در راستای رفاه حال شهروندان و رانندگان تاکسی، اقدامات مؤثری با همکاری سازمان فاوا و سازمان حمل و نقل شهرداری کرج در خصوص کیف پول الکترونیک صورت گرفته است، اظهار کرد: هفته گذشته مصوبه شورا در خصوص بانک عامل و افتتاح حساب بانکی اخذ و (QR) کیوآرکدها تهیه شده که پس از تحویل سازمان فاوا به سازمان حمل و نقل شهرداری کرج در اختیار رانندگان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اطلاعات مربوط به خطوط، حساب بانکی و مشخصات ۱۵۰۰ نفر از رانندگان اخذ شده و بر روی (QR) کیوآرکد بارگذاری و بین رانندگان توزیع می‌شود که این طرح قرار است تا پایان ماه جاری رونمایی شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طرح کیف پول الکترونیکی به صورت پایلوت در خطوط پرتردد و پرمسافر شهرکرج اجرایی می‌شود، گفت: شهرداری کرج تمام توان خود را در راستای رفاه شهروندان و رانندگان تاکسی و اجرای طرح پرداخت آسان به کار بسته تا در اسرع وقت بتوانیم شاهد قطع زنجیره کرونا در حوزه حمل و نقل شهرداری کرج باشیم.

افزایش قیمت خودرو، معضلی جدی برای تعویض تاکسی‌های فرسوده

وی در بخش دیگری در خصوص تعویض تاکسی‌های فرسوده تصریح کرد: افزایش چشمگیر قیمت خودرو، معضلی برای تبدیل تاکسی‌های فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل در حوزه تاکسی‌ها و خارج از توان رانندگان تاکسی است.

یساولی اظهار کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت خودرو و عدد ناچیزی که بابت اسقاط خودروهای فرسوده برداشته می‌شود، تعویض خودرو در توان تاکسی دار نیست.

وی با بیان اینکه نشست‌های متعددی توسط سازمان حمل و نقل شهرداری کرج با بانک‌ها در خصوص ارائه تسهیلات کم بهره به رانندگان تاکسی برگزار شده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا از طریق تعامل با بانک‌ها و ارائه تسهیلات کم بهره به تاکسی داران، در این زمینه گام مؤثری برداریم.

منبع: فارس

کد خبر 453968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.