اهمیت تغییر رویکرد در حوزه ایمنی ترافیک چیست؟

یک دکترای تخصصی عمران گفت: به صفر رساندن تعداد کشته‌ها و مجروحان، رویکردی است که سازمان‌های مردم نهاد کشورهای توسعه یافته در زمینه تامین ایمنی ترافیک و حمل و نقل دنبال می‌کنند.

محسن فلاح زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از عوامل مؤثر بر درک شهروندان نسبت به ایمنی و خطر، شرایط محیطی است و کار برنامه‌ریز این است که محیط را به نحوی مناسب‌سازی کند تا رفتار و ذهنیت نهایی شهروندانی که از تسهیلات، فضا و امکانات استفاده می‌کنند به درستی ساماندهی شود.

وی افزود: مسئولان شهر نیز نقش مهمی در کنار برنامه‌ریزان دارند و می‌توانند از طریق ایجاد تسهیلات ایمن، ایمن‌سازی هرچه تمام‌تر و فدا نکردن ایمنی به بهانه‌های اقتصادی، شرایط بهتری را برای زندگی شهروندان در سطح شهر فراهم کنند.

این دکترای عمران با بیان اینکه یکی از مسائل پیش روی شهرهای ما تأمین ایمنی فضاهای شهری برای حضور شهروندان است، خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که محیط شهری به نحوی ساماندهی شود که حضور شهروندان در محیط منجر به صدمه دیدن آنان نشود و در این راستا شهرهای کشورهای توسعه یافته اجرای سیاست‌های مشخصی را به خصوص در حوزه ایمنی ترافیک دنبال می‌کنند.

فلاح تاکید کرد: هزینه‌های کشته شدن یا جرح یک نفر برای جامعه بیشتر از هزینه‌های ایمن‌سازی محیط و ارتقای شرایط حمل و نقلی است و لازم است که هر شهروند به نحوی ایمن بتواند سفر روزانه خود را به محل کار، تفریح یا اشتغال خود انجام دهد.

وی ادامه داد: به صفر رساندن تعداد کشته‌ها و مجروحان، رویکردی است که سازمان‌های مردم نهاد کشورهای توسعه یافته در زمینه تامین ایمنی ترافیک و حمل و نقل دنبال می‌کنند.

این دکترای عمران گفت: در این نوع برنامه‌ریزی تأمین ایمنی شهروندان فدای کسب سودهای کلان اقتصادی نمی‌شود زیرا مدیران و برنامه‌ریزان این شهرها می‌دانند اصلاح سیستم‌های حمل و نقل و تأمین ایمنی ترافیک بسیار کم هزینه‌تر از آسیب‌های اقتصادی بلندمدت است که به دلیل آسیب وارده به افراد، بر نظام اقتصادی شهر و جامعه وارد می‌شود.

کد خبر 453964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.