توانمندسازی خانواده کودکان کار مشهد

رئیس شورای شهر مشهد از اجرای طرح سایبان مهر با هدف حمایت از کودکان کار و ارائه بسته‌های حمایتی و توانمندسازانه برای خانواده آن‌ها خبر داد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا حیدری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"طرح سایبان مهر با هدف حمایت از کودکان کار در حال اجراست. در این طرح نهادهای متولی در تلاش هستند با حذف موازی‌کاری و انباشت ظرفیت و توان خویش، ضمن شناسایی کودکان کار، آنان را مورد حمایت قرار دهند.

در این فرآیند پس از شناسایی کودکان کار و خانواده آنان، بسته‌های حمایتی و توانمندسازانه برای آن‌ها طراحی شده است. این طرح با هدف خارج کردن کودک از چرخه زیان‌بار کار کودکان، آن‌ هم مشاغلی که عزت نفس او را خدشه‌دار می‌کند و حمایت از خانواده کودک با رویکرد توانمندسازی در حال اجراست.

مؤسسه گلستان علی(ع) به عنوان یک مؤسسه مردم نهاد در کنار سازمان فرهنگی شهرداری و دادستانی مشهد، بهزیستی و نیروی انتظامی داوطلبانه پای کار آمده است و در فرآیند شناسایی و پایش وضعیت کودکان حضور دارد.

امیدوارم اجرای اینگونه طرح‌های ساختارگرا که قرار است طی مسیری پایدار را با شتابی منطقی در دستورکار خود قرار دهد، بتواند این زخم کهنه را ترمیم کرده و این فرزندان آسیب‌دیده جامعه را به سوی آتیه‌ای درخشان‌تر راهنما باشد. "‌

کد خبر 453953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.