هواداران از ذوب آهن انتظار جایگاه بالای جدول دارند/ شاهد سبک آنجلوتی نبودیم

کارشناس فوتبالی گفت: نظراتی که رحمان رضایی قبلاً عنوان کرده بود و ابراز علاقه وی به سبک فوتبال آنجلوتی را در این مسابقه ندیدیم.

محمود یزدخواستی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه همه تیم‌هایی که جنوب یا سطح دریا به فولادشهر می‌آیند مشکل بازی در ارتفاع را دارند و با کمبود اکسیژن مواجه می‌شوند، اظهار کرد: تیم فوتبال ذوب آهن برای رسیدن به این دوره مسابقات لیگ برتر مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت؛ تغییرات متعدد در هیئت مدیره، کسالت ادامه دار مدیر عامل باشگاه، تغییر در کادر فنی و اجرایی و حضور رحمان رضایی بدون تجربه مربیگری در لیگ برتر از جمله این تغییرات است.

وی ادامه داد: جدا شدن بیش از ۱۰ بازیکن اصلی از تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان و جایگزین شدن بازیکنان با کیفیت کمتر، برآورده نشدن انتظارات سرمربی و همچنین نداشتن بازی‌های تدارکاتی کافی و مؤثر باعث حضور تیمی از ذوب آهن در مسابقات لیگ برتر شد که با گذشته آن فاصله قابل مشاهده‌ای دارد.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه فولاد خوزستان برنامه‌های قابل قبول تری برای حضور در مسابقات لیگ برتر را داشته است، گفت: تیم فوتبال فولاد خوزستان از ۸ مسابقه تدارکاتی که دور از دیدگان هواداران انجام شد تا شناختی از این تیم موجود نباشد، هفت پیروزی و یک تساوی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در تقابل فولاد-ذوب آهن، چیدمان بازیکنان نکونام با تفکر مناسبی صورت گرفته بود، گفت: هر دو تیم با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کردند. در شروع دیدار ذوب آهن سعی داشت تا بازی را از لایه دفاعی خودش شروع کند، ولی همین امر موجب می‌شد تا با پرس بازیکنان تهاجمی فولاد روبرو شود.

یزدخواستی ادامه داد: حمایت آبشک و نیک نفس از پرس تهاجمی بازیکنان فولاد موجب می‌شد تا توپ در بیشتر مواقع در نیمه ذوب آهن قرار داشته باشد و همین امر موقعیت‌های گلزنی را برای فولاد به وجود می‌آورد که شهاب گردان در چند مورد از ورود توپ به دروازه ذوب جلوگیری کرد.

مارکوییچ در آمادگی کامل نبود

وی با اشاره به اینکه در پی حملات متعدد فولاد در دقیقه ۱۰ از روی ارسال از جناح چپ این تیم، پری را اولین گل این مسابقه را به ثمر رساند، تصریح کرد: ذوبی ها بعد از دریافت گل نخست تلاش می‌کردند تا با پاس‌های عمقی برای مارکویچ از خط دفاعی فولاد عبور کند؛ که بنظرم مارکویچ در آمادگی کامل نبود.

وی با انتقاد از برخی بازیکنان خط دفاعی ذوب آهن گفت: در نیمه نخست ملکی، محمدزاده، قریشی و محمدی مهر در سازماندهی خط دفاعی هماهنگی کامل را نداشتند و چسبیده به محوطه جریمه بازی می‌کردند؛ به اصطلاح با پایین نگه داشتن خط دفاعی بازی می‌کردند.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه در نیمه دوم تلاش و دوندگی تیم ذوب آهن بیشتر شد گفت: تیم فوتبال فولاد در نیمه دوم بسیار خسته نشان می‌داد و به دنبال حفظ نتیجه بازی در زمین خودش مستقر شده بود. تحرک نداشتن پاتوسی موجب تعویض وی با ساسان انصاری و اشتباهات و تحرک کم عکاشه موجب جایگزینی حسین شنانی با وی شد.

افزایش پتانسیل هیجانی بواسطه ۴ گل

وی با اشاره به اینکه فولاد در دو دقیقه دو گل دریافت کرد، گفت: نکونام که بازی برده را با یک بازی باخته عوض کرده بود با خارج کردن بازیکنان خسته خود سعی در افزایش انرژی تیم و کنترل مسابقه داشت و جهت تغییر نتیجه کولیبالی را به مرکز خط حمله اضافه کرد؛ تا با ضربات سر، ساسان انصاری را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

یزد خواستی با بیان اینکه در این مسابقه نه چندان تماشایی هیچکدام از دو تیم در حد توانایی‌های سال گذشته ظاهر نشدند، گفت: ۴ گلی که در دیدار فولاد خوزستان و ذوب آهن به ثمر رسید پتانسیل هیجانی مسابقه را افزایش داد. فرار از باخت هر دو تیم باعث می‌شود تا در دومین دیدار امیدوارانه تر حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه این دیدار برای رحمان رضایی تجربه بزرگی بود که یاد بگیرد نشستن روی نیمکت بازی‌های لیگ برتر کار آسانی نیست، گفت: نکونام به این نتیجه رسید که برای پیروز شدن دوندگی و جنگندگی در تمام طول مسابقه الزامی است و بازیکنان نیز متوجه شدند اینگونه بازی کردن پاسخگوی مبالغ قراردادهای آنها نیست.

کارشناس فوتبال با بیان اینکه عکاشه در حضور قبلی خود در ذوب آهن نیز نشان داده بود تمرکز کافی بر روی جریان بازی نداشت. بازیکنی بود که در مقاطعی خوب نشان می‌داد ولی کیفیت بازیش در مسابقه استمرار نداشت، تصریح کرد: عکاشه در بسیاری از موارد توجهی به وضعیت‌های مختلف بازی ندارد.

وی ادامه داد: در این دیدار شاهد بودیم عکاشه حتی وقتی فضای لازم را داشت و می‌توانست به راحتی پاس بدهد اشتباه می‌کرد. چند پاس اشتباه در اواخر بازی و نداشتن تحرک لازم باعث تعویض وی شد که بنظرم کار مناسبی بود.

یزد خواستی با بیان اینکه با توجه به شرایط سنی قاسم حدادی فر حضور تعدادی بازیکن دونده در کنار وی لازم به نظر می‌رسد، گفت: زمانی که در مرحله دفاعی قرار می‌گیریم و تیم از حمله به دفاع می‌آید، قابلیت‌های دفاعی حدادی فر کمتر از قابلیت‌های تهاجمیش می‌شود. حدادی فر بیشتر توپ را به حرکت در می‌آورد تا خودش بدود.

وی ادامه داد: در بازی ذوب آهن و فولاد شاهد بودیم که در کنار حدادی فر پور افراز کمبود دوندگی حدادی فر را جبران کرد. با توجه به اینکه حدادی فر می‌دانست زمانی برای تیم مؤثر خواهد بود که صاحب توپ شود. خیلی به دفاع‌های مرکزی نزدیک می‌شد. نباید فراموش کنیم که صاحب توپ شدن برای حدادی فر با توجه به شرایط سنی کار مشکلی است.

سبک آنجلوتی!!

یزد خواستی با بیان اینکه ذوب آهن با روزهای پرشکوهش فاصله زیادی دارد و با یک بازی نمی‌توان در رابطه با این تیم قضاوت کرد، گفت: نظراتی که رحمان رضایی قبلاً عنوان کرده بود و ابراز علاقه وی به سبک فوتبال آنجلوتی را در این مسابقه ندیدیم.

وی با بیان اینکه تقابل فولاد و ذوب آهن برای ذوبیها یک بازی پیش بینی نشده بود، گفت: برنامه‌های تاکتیکی از ذوب آهن دیده نشده ولی فولاد در لحظاتی در از نیمه اول نزدیک به توانایی‌های خود بازی کرد.

وی ادامه داد: از تیم فوتبال ذوب آهن انتظار می‌رود در بالای جدول حضور داشته باشد. فکر نمی‌کنم هواداران به این نوع فوتبال ذوب آهن علاقه مند باشند.

یزد خواستی ضمن انتقاد از نوع موضع گیری رحمان رضایی نسبت به هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن، گفت: صحبت‌های رحمان رضایی صحبت‌های حرفهای نیست.

وی با بیان اینکه یکی از علل جدایی برخی بازیکنان مؤثر از ذوب آهن را حفظ و آینده فوتبال خودشان بود، ادامه داد: کسی می‌تواند تیم جمع کند که سالهای قبل در لیگ برتر حضور داشته و قابلیت‌های بازیکنان را از نزدیک دیده باشد. رحمان رضایی برای جبران این نقص باید دستیارهایی را انتخاب می‌کرد تا به مربی که تجربه مربیگری در لیگ برتر را ندارد کمک کند.

کد خبر 453929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.