سفر ظریف به کشورهای آمریکای لاتین از اهمیت زیادی برخوردار است

یک کارشناس مسائل آمریکای لاتین گفت: با وجود تأثیرگذار بودن این‌گونه سفرها، کم توجهی‌ای که در چند سال گذشته به این منطقه مهم جغرافیایی شده باید جبران شود و این سفر می‌تواند در حوزه دیپلماتیک و اقتصادی این کاستی‌ها را جبران کند.

سید رضا صدر الحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد ابعاد سفر دیپلماتیک ظریف به سه کشور ونزوئلا، کوبا و بولیوی اظهار کرد: رابطه با کشورهای آمریکای لاتین و مرکزی به سبب همجواری آن‌ها با دشمن اصلی جمهوری اسلامی، یعنی ایالات متحده و همچنین رویکرد ضد استکباری آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: در حالی که این کشورها هم زخم خورده از اقدام‌های یکجانبه و تحریم‌های ضد انسانی واشنگتن هستند، این مسئله می‌تواند آن‌ها را در کنار چین و روسیه به سمت تشکیل اتحادیه کشوری تحریم‌شده سوق دهد.

این تحلیلگر مسائل آمریکای لاتین با اشاره به اقدام‌های دو ساله واشنگتن برای انجام کودتا علیه دو حکومت مردمی در ونزوئلا و بولیوی تصریح کرد: با وجود همه این توطئه‌ها، حکومت مادورو در ونزوئلا امروز مستحکم است و از سوی دیگر روی کار آمدن نامزد حزب «جنبش به سوی سوسیالیسم» که از افراد نزدیک به"اوو مورالس" رئیس جمهور سابق این کشور هستند ابعاد اهمیت دوچندان سفر ظریف را نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تأثیرگذار بودن این‌گونه سفرها، کم توجهی‌ای که در چند سال گذشته به این منطقه مهم جغرافیایی شده، باید جبران شود و این سفر می‌تواند در حوزه دیپلماتیک و اقتصادی این کاستی‌ها را جبران کند.

کد خبر 453899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.