ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوآنزا  چه خطراتی دارد؟

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ممکن است فردی به صورت همزمان به هر دو بیماری کرونا و آنفلوآنزا مبتلا شود و از مشکلات جدی تنفسی رنج ببرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است هر دو بیماری کرونا و آنفلوآنزا علائم مشابهی دارند، به طوری که علائم بیماری آنفلوآنزا مانند علائم اولیه بیماری کروناست. به همین دلیل افرادی که علائم بیماری آنفلوآنزا دارند باید تست کرونا بدهند و تا مشخص شدن نتیجه آزمایش در منزل و دور از بقیه بمانند.

موضوع قابل توجه این است که آنفلوآنزا، بیماری کووید -۱۹ یا سرماخوردگی معمولی نیست که توسط ویروس‌های دیگر به وجود آمده است. اگر فردی همزمان به دو بیماری کووید -۱۹ و آنفلوآنزا مبتلا شود، دستگاه تنفسی شدیداً تحت تاثیر قرار می‌گیرد و فرد علائم جدی و شدیدی مانند تنگی نفس را تجربه خواهد کرد. همچنین احتمال ابتلا به نارسایی تنفسی در این افراد افزایش پیدا می‌کند.

مقامات بهداشتی به تازگی اعلام کرده‌اند که بیماری کرونا ۱۰ برابر مرگبارتر از آنفلوآنزاست. توصیه شده است که مردم واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند تا در برابر این بیماری ایمنی نسبی به دست آورند. واکسیناسیون نه تنها می‌تواند از افراد در برابر بیمار شدن محافظت کند بلکه در صورت بیمار شدن، احتمال بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهد.

مقامات بهداشتی پیش از این اعلام کردند که به دلیل همزمانی فصل شیوع آنفلوآنزا و ویروس کووید -۱۹ در جهان، بدترین پاییز را پیش رو خواهیم داشت. آن‌ها امیدوار بودند که در نظر گرفتن اقدامات پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا، می‌تواند به کنترل شیوع آنفلوآنزا نیز کمک شایانی کند. ماه پیش نیز اعلام شد که کره جنوبی موفق شده است شیوع آنفلوآنزا را به وسیله اقدامات پیشگیرانه مانند رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک که برای مهار کردن ویروس کرونا در نظر گرفته شده است کنترل کند.

کد خبر 453843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.