جو بایدن پیشتاز در ایالات‌های باقی مانده/آرای جورجیا بازشماری می‌شود

با ادامه یافتن شمارش آرا در انتخابات آمریکا، جو بایدن در تمامی ایالت ها بجز کارولینای شمالی از رقیب خود پیش افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در زیر به بررسی وضعیت فعلی دو کاندیدا در ایالت‌های باقی مانده می‌پردازیم:

ایالت پنسیلوانیا: ۲۰ رأی الکترال / در این ایالت با وجود اینکه تا ساعاتی پیش بایدن از رقیب خود عقب بود، اما در حال حاضر با اختلاف ۱۲ هزار و ۴۹۷ رأی از ترامپ پیش افتاده است و در صورت پیروزی در این ایالت، دیگر نیازی به پیروزی در دیگر ایالت‌های باقی مانده ندارد. درصد آرا: جو بایدن ۴۹.۵ و ترامپ ۴۹.۴

ایالت نوادا: ۶ رأی الکترال / با شمارش ۸۶ درصد آرا، بایدن ۴۹.۸ و ترامپ ۴۸.۱ درصد آرا کسب کرده اند و بایدن توانسته اختلاف خود با نامزد حزب جمهوری‌خواه را به ۲۰ هزار و ۳۵۲ رأی رسانده است. مقامات این ایالت اعلام کرده‌اند که به دلیل قوانین موجود، ممکن است اعلام نتایج در آنجا تا هفته آینده طول بکشد.

ایالت جورجیا: ۱۶ رأی الکترال / با شمارش ۹۹ درصد آرا، میزان رأی هردو نامزد از نظر درصدی به عدد ۴۹.۴ رسیده است، اما بایدن توانسته با اختلاف ۱۵۶۴ رأی از ترامپ جلو بیفتد. گفتنی است که وزیر داخلی این ایالت اعلام کرد که به دلیل نزدیکی خیلی زیاد آرای دو رقیب، رای‌ها در این ایالت بازشماری می‌شود.

ایالت آریزونا: ۱۱ رأی الکترال / این منطقه از ایالت‌های سنتی حزب جمهوری خواه است و به همین دلیل پیش افتادن بایدن در آن جمهوری خواهان را شگفت زده کرده است. جو بایدن با اخلاف ۴۳ هزار و ۷۷۹ رأی از ترامپ پیش افتاده است و در صورت حفظ نتیجه، جو بایدن تنها به پیروزی در یک ایالت نیاز دارد. درصد آرا: بایدن ۵۰ و ترامپ ۴۸۰۶ درصد.

ایالت کارولینای شمالی: ۱۵ رأی الکترال / در این ایالت ترامپ توانسته از روز گذشته اختلاف خود با بایدن را در آن حفظ کند؛ اختلاف آرا دو کاندید از روز گذشته ۷۶ هزار و ۷۳۷ رأی بوده و مقامات آن اعلام کرده اند که شمارش آرا در آن تا ۱۲ نوامبر تمام نخواهد شد. درصد آرا: ترامپ ۵۰.۱ و بایدن ۴۸.۷ درصد.

ایالت آلاسکا: ۳ رأی الکترال / آلاسکا نیز از ایالت‌های سنتی جمهوری خواهان است و ترامپ نیز با اختلاف بسیار زیادی از رقیب خود جو باین جلو افتاده است. ترامپ در این ایالت ۶۲.۱ و بایدن ۳۳.۵ درصد آرا را به دست آورده اند؛ البته هنوز ۵۰ درصد آرا در این ایالت شمرده نشده است.

کد خبر 453839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.