از سال ۱۴۰۱ هیچ سربازی بدون مهارت نخواهد بود

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح اعلام کرد که تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچ سربازی بدون داشتن حداقل یک مهارت یا تخصص، خدمت سربازی‌اش به پایان نخواهد رسید.

به گزارش ایمنا، سردار موسی کمالی، با اشاره به گذشت سه سال از فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: بحث مهارت آموزی سربازان یک مطالبه جدی از سوی مقام معظم رهبری است که ریاست ستاد کل نیروهای مسلح نیز به صورت جدی آن را دنبال می‌کنند و قرارگاه نیز در همین راستا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سربازان به عنوان یکی از ارکان توان رزمی و بنیه دفاعی کشور هستند، گفت: سربازان در برقراری نظم و امینت و دفاع از کشور نقش پررنگی برعهده دارند و از این رو لازم است حمایت‌های لازم نیز از این افراد انجام شده و هر آنچه را که می‌توان در راستای ارتقای کیفیت دوران خدمت سربازی انجام دهیم.

کمالی با بیان اینکه متأسفانه برخی از افراد آگاهانه یا ناآگاهانه به دنبال تضعیف سربازی هستند، گفت: این اقدامات در واقع نقش و اهمیت سرباز را در دفاع از کشور و برقراری امنیت کم رنگ می‌کند و در نتیجه آن این تصور را ایجاد کرده‌اند که نیروهای مسلح برای پوشاندن ضعف‌های سربازی به دنبال مهارت آموزی رفته است، در حالی که به هیچ عنوان چنین موضوعی صحیح نیست.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سربازی با اقتدار در کشور دنبال می‌شود، گفت در این میان مهارت آموزی نیز یک رویکرد جدید است که بر اساس آن سرباز علاوه بر انجام مأموریت و وظایف اصلی خود، در دوران خدمت یک مهارت یا تخصصی جدید را هم فرا گرفته و برای آن گواهی معتبر دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای این قرارگاه مأموریت و چشم اندازی پنج ساله در نظر گرفته شده است، گفت: بنابراین طبق چشم انداز و اهداف قرارگاه باید تا پایان سال ۱۴۰۱ مهارت آموزی برای تمام سربازان نیروهای مسلح انجام شود. یعنی به عبارتی دیگر هیچ سربازی در نیروهای مسلح نخواهد بود که دستکم یک مهارت یا تخصص نداشته و از خدمت ترخیص شود.

به عبارت دیگر شرایط به گونه‌ای باید باشد که تمام سربازان بتوانند یک مهارت یا تخصص مورد علاقه خود را فرا گرفته یا در طول مدت خدمت آن را تقویت و تکمیل کنند تا پس از پایان دوره سربازی نیز بتوانند شانس بیشتری برای اشتغال داشته باشند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با بیان اینکه شعار ما خروج هر سرباز با یک مهارت از نیروهای مسلح است، گفت: البته هدف صرفاً مهارت آموزی نیست و می‌خواهیم مهارتی که سرباز در طول خدمت فرا گرفته است، به اشتغال منجر شود به همین دلیل نیز قرارگاه پس از پایان خدمت سربازی نیز در کنار سربازان بوده و از آنان برای یافتن شغلی مناسب و ارائه تسهیلات حمایت خواهد کرد.

کمالی به ایسنا گفت: در همین راستا نیز با ۳۳ دستگاه شامل ۹ وزارتخانه و ۱۷ سازمان توافقاتی صورتی گرفته است، تا کنون با ۲۶ مورد از این ۳۳ دستگاه تفاهم نامه همکاری نیز امضا شده و مابقی نیز بزودی وارد عمل خواهند شد، تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها هم به سربازان در طول خدمت آموزش تخصصی بدهیم و هم پس از پایان خدمت شرایط جذب و استخدام آنان در قسمت‌های مورد نیاز این سازمان‌ها را فراهم کنیم.

کد خبر 453833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.