نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار سایپا و پرسپولیس

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب سایپا و پرسپولیس تهران پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس عصر امروز جمعه - ۱۶ آبان ماه - مقابل سایپا در نخستین هفته لیگ بیستم متوقف شد تا دو امتیاز با ارزش را در همین ابتدا کار از دست داده باشد. قضاوت این دیدار را حسن اکرامی بر عهده داشت و از آن جایی که بازی کم برخوردی بود، رو آسانی اکرامی و تیم داوری‌اش در ورزشگاه پاس قوامین تجربه کردند. البته در دقایق پایانی کمال کامیابی‌نیا با کارت زرد دوم داور جریمه و از زمین بازی اخراج شد تا سرخ‌پوشان دقایق پایانی را ده نفره دنبال کنند. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسطنوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا و همچنین نوید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اخراج کمال کامیابی‌نیا

کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۸۱ با تکلی خشن روی پا بازیکن سایپا داور بازی را مجاب کرد تا کارت زرد دوم را به او بدهد. این مدافع پرسپولیس که سابقه بارها اخراج از زمین مسابقه را در کارنامه دارد، اخطار نخستش را نیز در دقیقه ۴۹ دریافت کرده بود. گفتنی است او فصل قبلی نیز دو بار با کارت قرمز جریمه شد که از این حیث رکورددار بازیکنان سرخ‌پوش است.

رودنیل: نکته مهم بازی اخراج کامیابی‌نیا بود که اخطار دوم را دریافت کرد و هر دو کارتی که گرفت، درست بود.‌

مظفری: اخراج بازیکن پرسپولیس در دقیقه ۸۰ با کارت زرد دوم صحیح بود.‌

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: با توجه به آنکه روز نخست لیگ برتر و بازی اول بود، چیز خاصی از نظر داوری نداشت. بازیکنان و داوران هماهنگ نبوده و اتفاق خاصی نیز رخ نداد. با توجه به کولینگ بریک (زمان استراحت یک دقیقه‌ای برای نوشیدن آب) و تعویض‌های متعدد، ۴ دقیقه زمان تلف شده برای نیمه دوم کم بود و اگر داور ۴ دقیقه وقت گرفته چرا در ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه سوت پایان را زد؟

مظفری: در نیمه اول مسابقه سایپا و پرسپولیس داور مسابقه به درستی در صحنه‌ها حضور داشت و درست قضاوت کرد. کارت زرد داده شده به بازیکن سایپا در نیمه نخست صحیح بود. در این نیمه فقط یک صحنه مشکوک به آفساید به نفع تیم پرسپولیس رخ داد که متأسفانه از زاویه تصاویر ارسال شده قابل تشخیص نبود و تکراری نیز نداشت. در نیمه دوم هم جریمه‌های شخصی و هم بیشتر خطاهای اعلام شده صحیح بودند اما جابه‌جایی سریع‌تر در مسابقه باید در دستور کار داور قرار می‌گرفت. در کل تیم داوری قضاوت خوبی در یک مسابقه نه چندان سخت به نمایش گذاشت.‌

کد خبر 453825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.