سایپا ۰-۰ پرسپولیس/ توقف مدافع عنوان قهرمانی در ایستگاه نخست لیگ برتر

شاگردان یحیی گل محمدی در هفته نخست لیگ بیستم مقابل سایپا به تساوی بدون گل رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز جمعه - ۱۶ آبان ماه - میهمان سایپا در ورزشگاه پاس قوامین بود و در حالی که اواخر بازی ده نفره شده بود، مقابل حریف همشهری متوقف شد تا شروع خوبی در لیگ بیستم نداشته باشد.

هفته نخست لیگ برتر، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سایپا و پرسپولیس

ورزشگاه: پاس قوامین تهران

تماشاگر: -

گل‌ها: -

اخطار: محمد علیاری (دقیقه ۴۲ - از سایپا) - کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۴۹ و ۸۰ - از پرسپولیس) - سعید آقایی (دقیقه ۵۴ - از پرسپولیس) - احمد نورالهی (دقیقه ۵۷- از پرسپولیس) - محمد رضا سلیمانی (دقیقه ۸۵ - از سایپا)

اخراج: کمال کامیابی‌نیا (دقیقه ۸۰ - از پرسپولیس)

سایپا تهران: محمدحسین منادی، فریبرز گرامی، رضا علیاری، حسین ماهینی، سید ابوالفضل جلالی، محمدصادق بارانی، مهرداد عبدی (دقیقه ۶۸-، سعید محمد فرد، حسین کامیاب (دقیقه ۶۸ -)، مجید علیاری (دقیقه ۴۵ -محمد رضا سلیمانی) و حسین مالکی (دقیقه ۶۸ - رضا جعفری)

سرمربی: ابراهیم صادقی

پرسپولیس تهران: حامد لک، محمدحسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی، سعید آقایی (دقیقه ۷۵ - امید عالیشاه)، مهدی شیری، احمد نورالهی (دقیقه ۷۵ - میلاد سرلک)، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، احسان پهلوان، وحید امیری و مهدی عبدی (دقیقه ۶۷ - آرمان رمضانی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

داور: حسن اکرمی

شرح بازی:

بازی را میزبان بهتر آغاز کرد و علیاری همان ابتدا کار این موقعیت را داشت تا تیمش را یک بر صفر جلو بیاندازد. در ادامه پرسپولیس خیلی زود توپ و میدان را از حریف همشهری ربود و حملات گوناگونی را پایه‌ریزی کرد که بی‌فایده ماند.

اواسط نیمه اول باز هم نارنجی‌پوشان میزبان برتری نسبی را به دست گرفته و با جلو آمدن شجاعانه مدافع عنوان قهرمانی را تحت فشار قرار دادند. در پایان نیمه اول عبدی این فرصت را داشت تا پرسپولیس را پیش بیاندازد اما توپ او با بدشانسی به تیرک خورد تا این توپ نیز راه به جایی نبرد تا بازی با همین نتیجه در ۴۵ دقیقه ابتدایی پایان پذیرد.

نیمه دوم را دو تیم طوفانی شروع کردند و در همان ۵ دقیقه ابتدایی فرصت فوق‌العاده‌ای برای گلزنی داشتند که کم دقتی مهاجمان سایپا و نمایش قابل تحسین منادی باعث شد تا نتیجه بازی تغییر کند. در ادامه بازی آرام گرفت و دو تیم بازی پایاپایی را ارائه دادند. این جو خیلی پا برجا نماند و دقیقه ۸۱ اخراج کمال کامیابی‌نیا و ده نفره شدن پرسپولیس جان تازه‌ای به این مسابقه داد و هر دو تیم موقعیت‌ها خطرناکی را خلق کردند اما سهم پرسپولیسی‌ها کاملاً پررنگ‌تر بود اما درخشش گلر سایپا توقف سرخ‌ها در ایستگاه نخست لیگ را به همراه داشت.

دقایق حساس:

دقیقه ۱- پاس رو به جلو علیاری و اشتباه کنعانی زادگان دروازه پرسپولیس را در همان دقایق ابتدایی تهدید کرد که

دقیقه ۲۴- پاس احسان پهلوان از گوشه سمت راست دفاعی سایپا را ابتدا امیری در محوطه کنترل و سپس توپ را به عبدی رسان که ضربه او به آرامی از چند قدمی دروازه در دستان منادی آرام گرفت.

دقیقه ۲۹- پاس رو به عقب مدافعین پرسپولیس با کنترل نامناسب حامد لک همراه شد که توپ از پاهایش عبور و تکل علیاری چند سانتی متر با باز کردن دروازه فاصله پرسپولیس فاصله داشت.

دقیقه ۳۶- شوت تماشایی و ناگهانی احسان پهلوان از پشت محوطه جریمه را منادی با عکس‌العمل دیدنی از کنج دروازه بیرون کشید و دفع کرد.

دقیقه ۴۵+۲ - چرخش عبدی و ضربه زمینی او در محوطه در حالی که منادی کاملاً تسلیم شده بود، به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۴۹- ارسال خوب احسان پهلوان به تیر دوم با ضربه سر محمد حسین کنعانی زادگاه همراه شد که باز هم منادی با حرکتی بی‌نظیر توپ را از خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۵۱- کرنر ارسالی بازیکنان سایپا پس از چند رفت و برگشت در شلوغی محوطه جریمه توپ را به رضا علیاری رساند و او توپ را در یک قدمی دروازه پرسپولیس به بیرون زد.

دقیقه ۶۶- حرکت تکنیکی وحیدی امیری و پاس رو به جلو او در هجده قدم به کمال کامیابی رسید اما شوت او در چارچوب نبود.

دقیقه ۸۲- توپ گیری سایپایی‌ها و حرکت امیر علی صادقی به درون محوطه و شوت زنی او با دستان حامد لک راهی به دروازه پرسپولیس نیافت.

دقیقه ۸۶- ضربه روی پا میلاد سرلک می‌رفت تا در سقف دروازه سایپا آرام بگیرد اما واکنش استثنایی منادی باز هم سرخ‌پوشان را ناکام گذاشت.

بهترین بازیکن:

محمد حسین منادی - دروازبان جوان سایپا با چند مهار و واکنش بی‌نظیر مهاجمان سرخ‌پوش را در گلزنی ناکام گذاشت و نقش پررنگی در این یک امتیاز باارزش سایپا داشت.

کد خبر 453813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.