تاکید استاندار گیلان بر حل معضل آلودگی رودخانه‌ها

استاندار گیلان آلودگی دو روخانه زرجوب و گوهررود را یک معضل بزرگ برای این استان دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارسلان زارع در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی رشت اظهار کرد: برای پیشرفت و توسعه در مدیریت شهری خرد جمعی یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون مورد توجه مجموعه شورا و شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی خواستار پاسخگویی شهرداری به مطالبات شهروندان و تکریم ارباب رجوع توسط مدیران شهری شد و خاطر نشان کرد: درخواست رفع مشکلات توسط شهروندان نشانه اعتماد بین مردم و مسئولان است و باید در اولویت باشد.

استاندار گیلان اختلاف نگاه‌ها در مدیریت شهری را آفتی بزرگ دانست که منجر به بروز اختلال در امور شهری و خدمات‌رسانی به شهروندان خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط دو سویه بین شهرداران و اعضای شوراهای شهر با مدیران دستگاه‌های اجرایی در گیلان باید به یک اصل بدیهی تبدیل شود، تصریح کرد: اختلاف در بین مسئولان و اختلال در خدمات‌رسانی به مردم پذیرفتنی نیست.

زارع آلودگی دو روخانه زرجوب و گوهررود را یک معضل بزرگ برای استان گیلان دانست و افزود: وضعیت نامناسب آسفالت شهری، پسماند زباله و آلودگی در فضای شهری رشت از دیگر مشکلاتی است که باید با همکاری مجموعه دستگاه‌های اجرایی در گیلان حل و فصل شود.

استاندار گیلان ادامه داد: پروژه‌های نیمه کاره در دست اقدام قرار گرفته و بر اساس اولویت‌بندی‌های موجود به مرحله تکمیل برسند تا دغدغه شهروندان در این خصوص رفع شود.

زارع از تخصیص ارزش افزوده ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری رشت از سال گذشته تا مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: شهرداری به عنوان یک نهاد عام عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پیشبرد امور توسعه شهری پیگیر باشد.

وی به مشکل باشگاه‌های ورزشی در این استان به ویژه تیم‌های فوتبال اشاره کرد و گفت: استانداری گیلان پیگیر رفع مشکلات ورزشی از مسئولان کشوری است که اهتمام بخش‌های غیر دولتی در روند حل مشکلات مطروحه تأثیر گذار است.

در ادامه این نشست، شهردار رشت با انتقاد از معضل زمین‌های نسقی در شهر رشت، گفت: صادر نشدن پروانه برای واحدهای احداثی در زمین‌های نسقی راه حل مشکل این زمین‌های بلاتکلیف نیست.

سید محمد احمدی با تاکید بر اینکه برای رفع مشکل ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های نسقی در رشت باید تدبیری ویژه به کار گرفته شود، خاطر نشان کرد: زمین‌های نسق‌دار و ساخت و ساز در آن بدون رعایت قوانین نظام مهندسی و نظارت شهرداری، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

کد خبر 453805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.