آمار کرونا همدان ۱۶ آبان، ۱۶ فوتی و ۱۳۵ ابتلای جدید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه تحت پوشش این دانشگاه ۱۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس بستری شده‌اند و ۱۶ مورد فوتی در این بازه زمانی در مراکز درمانی استان همدان رخ داده است.

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در خصوص آخرین آمار کلی ابتلای کرونا در استان همدان در ۲۴ ساعت منتهی به صبح امروز _ جمعه ۱۶ آبان ماه_ اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۳۵ بیمار جدید قطعی مبتلا به کرونا در استان همدان گزارش شده که یک رکورد جدید و زنگ خطر است.

وی اضافه کرد: مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰۹ مورد بوده است که ۱۳۲ نفر در بخشی عادی و ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و حال ۵۵ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون هفت هزار و ۲۲۹ نفر در استان همدان به کرونا ویروس مبتلا شدند.

وی با توضیح اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۱۶ نفر از مبتلایان به کرونا جان باختند، خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونای استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون به ۹۵۹ نفر رسیده است.

طاهری در خصوص آخرین وضعیت و آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های استان همدان، تصریح کرد: تا کنون آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهرستان‌های اسدآباد ۲۱۴ نفر، بهار ۴۲۸ نفر، تویسرکان ۴۲۸ نفر، رزن ۲۷۷ نفر، درگزین ۱۱۲ نفر، فامنین ۱۱۷ نفر و کبودر آهنگ ۴۴۰ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین تا کنون در شهرستان ملایر یک هزار و ۳۷۹ نفر، نهاوند ۸۰۵ نفر و همدان دو هزار و ۸۳۶ نفر به کرونا مبتلا شدند و ۱۹۳ مورد مثبت بستری نیز در بیمارستان‌های همدان مربوط به افراد غیربومی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و حضور نیافتن در اجتماعات مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است، توضیح داد: پمپ بنزین‌ها، کلیدهای آسانسور و خودپردازها از جمله مهم‌ترین منابع آلوده به کرونا ویروس است.

کد خبر 453804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.