اختصاص ۳ میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی

عضو شورای اسلامی شهر رشت از اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد و این اتفاق را برای شهر رشت ارزشمند دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن عاقل‌منش در نشست مشترک اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار رشت با استاندار گیلان، اظهار کرد: سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی با اقدام رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اختصاص یافت که این اتفاق ارزشمند برای شهر رشت است.

وی افزود: مدتهاست پیگیر تحقق این بودجه برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی در شهر هستیم که امیدوارم با تخصیص این اعتبار، رصدخانه و آسمان نمای آن تکمیل و جهت استفاده علاقه مندان بهره‌برداری شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: این اقدام می‌تواند گامی مؤثر و مفید برای همه دوستداران نجوم و ستاره شناسی و جامعه علمی و فرهیختگان در شهر رشت باشد و رشت را در راستای جذب گردشگران عملی و فرهنگی به عنوان یکی از قطب‌های کشور معرفی کند.

عاقل‌منش اظهار امیدواری کرد: با جذب این اعتبار پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی در سال ۱۳۹۹ افتتاح شود.

وی به امضای تفاهم نامه مابین شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای راه اندازی چند موزه تخصصی در شهر رشت نیز اشاره کرد و خواستار پیگیری این تفاهم‌نامه شد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: ساختمان‌های قدیمی شهرداری رشت همچون ساختمان ساعت واقع در پیاده‌راه فرهنگی، ساختمان استانداری سابق و ساختمان شورای اسلامی شهر رشت (عمارت حاج میرزا خلیل رفیع) قرار بود به موزه‌های مردم شناسی، بلدیه، صنایع دستی و خانه مشروطه تبدیل شوند که از استاندار گیلان می‌خواهیم پیگیر این مهم باشد.

کد خبر 453803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.