بایدن پیروز قطعی انتخابات آمریکا است

سفیر سابق ایران در بریتانیا گفت: ترامپ برای پیروزی نیازمند معجزه است؛ زیرا با توجه به آمار فعلی، برنده قطعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن است.

جلال ساداتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت فعلی انتخابات آمریکا اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متفاوت‌ترین، انتخابات ۱۲۰ سال گذشته این کشور است؛ زیرا سیاست‌های دونالد ترامپ در ۴ سال گذشته باعث افزایش مشارکت بی‌سابقه در این انتخابات شد.

وی افزود: دونالد ترامپ در حالی مدعی تقلب در انتخابات می‌شود که تا پیش از روز رأی‌گیری نیز این ادعا را مطرح کرده بود، اما اکثر دادگاه‌های ایالتی ادعای وی مبنی بر توقف شمارش آرا رد کردند. ترامپ اعلام کرده است پرونده انتخابات را به دیوان عالی آمریکا ارجاع خواهد داد، اما علیرغم برتری جمهوری خواهان در ترکیب قضات دیوان عالی، این دیوان به سوگند بی طرفی خود عمل خواهد کرد.

سفیر سابق ایران در بریتانیا تاکید کرد: سیستم قضائی ایالات متحده تا به امروز نشان داده است که در تمامی برهه‌های تاریخی استقلال خود را حتی در برابر خواسته‌های رئیس جمهور نیز حفظ کرده است. به نظر می‌رسد دادگاه دیوان عالی، عدالت را در نظر بگیرد.

ساداتیان ادامه داد: با توجه به پیشتازی بایدن در ایالت‌های جورجیا و نوادا، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بعید به نظر می‌رسد؛ زیرا اغلب آرا شمارش نشده فعلی پستی، به نفع جریان دموکرات است؛ زیرا اکثر حامیان ترامپ به صورت حضوری رأی خود را به صندوق‌ها ریختند و بیش از ۹۰ درصد این آرا نیز شمارش شده است.

وی در ادامه مدعی شد: ترامپ برای پیروزی نیازمند معجزه است؛ زیرا با توجه به آمار فعلی، برنده قطعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن است.

کد خبر 453789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    10 28
    انتخابات امریکا چه ربطی به ایران داره,
    • ناشناس IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
      21 1
      یه ذره یه کوچولو فکر کن بعدش کامنت بذار باشه ؟ قبوله ؟
  • بهروز IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    10 7
    خیلی مطمن نباشید...هنوز بازی تموم نشده
  • نادرقلی کیانی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    6 2
    ترامپ روسیاه دراین ۴سال هم قاتل پاکترین انسان شدی هم شکست خوردی به امید خدا وخون پاک سردار سلیمانی نابود شوی
  • فیض الله IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
    1 0
    خدا کنه ترامپ بره