بهره‌برداری از تصفیه‌خانه چهل بازه مشهد در آینده نزدیک

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: تصفیه خانه چهل بازه نیز با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت و با کیفیت مناسب، پساب استاندارد آن وارد شبکه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در بازدید از اقدامات صورت گرفته در راستای ساماندهی رودخانه کشف رود و ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد، به همراه جمعی از مدیران شهری با ارائه گزارشی از اقدامات زیست‌محیطی معاونت خدمات شهری شهرداری این کلانشهر، اظهار کرد: در راستای حفظ محیط زیست شهری مشهد، تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای صورت گرفته که یکی از نمونه‌های موفق آن ساماندهی رودخانه کشف رود است که سال‌ها به حال خود رها شده بود.

وی افزود: علاوه بر اقداماتی که تاکنون در راستای احیای این رودخانه صورت گرفته، اسناد پیمان تهیه شده و به زودی با عقد قراردادی حدود ۱۳۰ الی ۱۴۰ میلیارد تومان، درختکاری گسترده در اطراف این رودخانه آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم با استفاده از فرصت و زمان مناسب برای درختکاری، در نیمه اول سال آینده کل کار را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: با توجه به اهمیت تصفیه فاضلاب‌های شهری، تصفیه خانه چهل بازه نیز با ظرفیت ۵۰ لیتر بر ثانیه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زودی قابلیت بهره‌برداری خواهد داشت و با کیفیت مناسب، پساب استاندارد آن وارد شبکه خواهد شد.

وی افزود: پیگیر آن هستیم که مجوزهای لازم برای احداث دیگر تصفیه خانه‌ها را با هماهنگی بخش خصوصی و با مصوبات شورای شهر دریافت کنیم که امیدواریم عملیات اجرایی آن را نیز آغاز کرده و گام‌های مؤثر دیگری در راستای بهبود کیفیت محیط زیست شهر مشهد برداریم.

پیشتاز بودن مشهد در حوزه محیط زیست شهری در کشور

«سمیه رفیعی» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار از پیشتاز بودن مشهد در حوزه محیط زیست شهری در کشور خبر داد.

وی تصریح کرد: تجهیزات و امکاناتی که در حوزه سنجش آلایندگی‌های محیط زیست در مشهد وجود دارد بسیار خوب است و تحلیل درست آمارهای این سنجنده ها در بحث موضوعات زیست محیطی شهری، اقدامی است که در کمتر کلان‌شهری اتفاق افتاده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: محیط‌زیست مسئله‌ای نیست که فقط یک یا دو دستگاه متولی آن باشند و جزیره‌ای عمل شود، بلکه همه دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند و اتفاقی که در شهر مشهد افتاده، یکپارچه شدن مدیریت محیط زیست شهری با محوریت معاونت خدمات شهری است و همین موضوع دلیل موفقیت چشمگیر این کلانشهر شده است.

رفیعی ادامه داد: در سال‌های اخیر در برخی موارد، نبود پیوست زیست محیطی در برخی پروژه‌های کلان ملی، سبب شده تا این پروژه‌ها با شکست مواجه شوند و هزینه‌های زیادی صرف آنها شده است؛ اما این موضوع که یک مدیریت شهری به این نتیجه رسیده است که قبل از اجرای هرگونه پروژه عمرانی عواقب و تبعات آن را از طریق تهیه پیوست‌های زیست محیطی بسنجد خود به تنهایی موفقیتی بزرگ است.

وی گفت: اقداماتی که در شهر مشهد در راستای کنترل خودروهای دودزا، سنجش امواج الکترومغناطیس، امواج UV و یکپارچه‌سازی آمار در مدار واحد مدیریت شهری صورت گرفته در کشور نظیر ندارد و مشهد می‌تواند الگویی برای سایر کلانشهرهای ایران باشد.

کد خبر 453788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.