عذرخواهی کمپانی وارنر از افراد دارای معلولیت

کمپانی وارنر به دلیل نوع به تصویرکشیدن یکی از شخصیت ‌های فیلم «جادوگران» از افراد دارای معلولیت عذرخواهی کرد.

به گزارش ایمنا، کمپانی برادران وارنر بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت از هرگونه توهین انجام شده در طراحی یکی از شخصیت‌های فیلم اخیرش با عنوان «جادوگران/Witches» که موجب واکنش شدید جامعه معلولان شده است، ابراز تأسف می‌کند.

در فیلم رابرت زمکیس که اقتباسی است از کتاب مربوط به بچه‌ها اثر رولد دال، جادوگران خبیث قصه از جمله رهبرشان با بازی آن هاتاوی تنها سه انگشت دارند، این طراحی شخصیت شبیه نوعی بیماری ژنتیکی تحت نام «دست خرچنگی/ectrodactyly» است.

ایمی مارن شناگر پارالمپیکی در توییتی به کمپانی برادران وارنر بابت نمایش تفاوت‌های اعضا انتقاد کرد و گفت: کاملاً آگاه هستم که این یک فیلم است و اینها جادوگران هستند. ترس من این است که بچه‌ها این فیلم را تماشا کنند، غافل از اینکه در فیلم به مقدار زیادی اغراق در کار رولد دال درباره تفاوت اعضا به چشم می‌خورد. در کتاب رولد دال دستان این جادوگرها در درون دستکش توصیف شده است.

این شناگر پارالمپیکی تاکید کرد: تفاوت اندام افراد ترسناک نیست، تفاوت‌ها را باید گرامیداشت و معلولیت را باید عادی سازی کرد.

در بیانیه سخنگوی استودیو وارنر در پاسخ به این واکنش‌های شدید آمده است: ما فیلمسازان و کمپانی برادران وارنر از اینکه نمایش ما از شخصیت‌های خیالی فیلم «جادوگران» افراد معلول را ناراحت کرده به شدت متأثر هستیم و از هرگونه توهین ایجاد شده ابراز تأسف می‌کنیم.

براساس گزارش صبا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «جادوگران» که پیشتر قرار بود در سینماها اکران شود به دلیل پاندمی کرونا توسط سرویس استریم HBO Max در روز ۲۲ اکتبر به نمایش درآمد.

کد خبر 453780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.