محکومیت برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در قطر و واکنش AFC

در آستانه برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، اتحادیه بین المللی بازیکنان حرفه‌ای برگزاری این مسابقات را در کشور قطر محکوم کرد.

به گزارش ایمنا، اتحادیه بین‌المللی بازیکنان حرفه‌ای (فیف‌پرو) با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در کشور قطر و تأثیرات روحی و جسمی آن بر بازیکنان و خانواده‌های آنها اظهار نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «فیف‌پرو از عدم مشورت با فوتبالیست‌های حرفه‌ای برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در قطر و برنامه ریزی پروتکل‌های بهداشتی کرونا ناامید و نگران است. این موارد بر سلامت روحی و جسمی و همچنین شرکت در لیگ‌های داخلی کشورها تأثیراتی دارد. نه ازفیف‌پرو و نه از اتحادیه بازیکنان وابسته ما در کشورهای استرالیا، ژاپن، مالزی، تایلند و کروه جنوبی که شامل ۱۶ تیم هستند، قبل از تصمیم گیری برای برگزاری مسابقات سوال نشده بود. علاوه بر این ما هیچ اطلاعاتی در مورد شیوع ویروس کرونا در طول مسابقات لیگ قهرمانان در منطقه غرب در ماه سپتامبر دریافت نکردیم.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «بازیکنانی که از ۱۸ نوامبر در این رقابت سه هفته‌ای در قطر حضور خواهند داشت به اتحادیه ملی بازیکنان کشورهای خود برای سفر در طول شیوع ویروس کرونا و داشتن یک دوره دو هفته‌ای قرنطینه در بازگشت به کشورشان که آنها را از خانواده‌شاندور می‌کند یا در مشارکتشان در لیگ داخلی تأثیر می‌گذارد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

اکنون بیش از هر زمان دیگر به دلیل بیماری همه گیر COVID-۱۹ این مسئله ضروری است. بازیکنانی که سلامت، پول و شغلشان روی مرز است، شایسته مشارکت در این تصمیمات هستند.»

براساس گزارش مهر، در مقابل کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به این بیانیه تاکید کرد که مدام با کشورهای شرق آسیا در ارتباط بوده و مشورت‌های گسترده‌ای داشته است.

در اطلاعیه AFC که در خبرگزاری فرانسه منتشر شده، آمده است: «تصمیم برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا (شرق) در کشور قطر بعد از آن صورت گرفت که هیچ کشوری از این منطقه حاضر به میزبانی بازی‌ها نبود. از تمام مسئولان و بازیکنان قبل از سر به قطر، هنگام رسیدن به این کشور و هر سه تا ۶ روز یک بار تست کرونا گرفته می‌شود. ایمنی و سلامت همه افراد در اولویت کنفدراسیون فوتبال آسیا است.»

کد خبر 453772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.