ترامپ: به دادگاه عالی شکایت می‌کنم/ ما پیروز می‌شویم

رئیس جمهور آمریکا گفت: به سادگی امکان پیروز شدن ما وجود داشت و دارد. پرونده‌ای را از طریق فرایند قانونی به دیوان عالی ارجاع می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دونالد ترامپ، در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید از تلاش‌ها برای حفاظت از تمامیت انتخابات آمریکا تقدیر کرد و گفت که اجازه نمی‌دهیم آرا توسط دموکرات‌ها دزدیده شود.

‏وی با اشاره به اینکه در آرای قانونی جلو بود و با شمارش آرای تقلبی عقب افتاد، گفت: رسانه‌های جریان اصلی در این انتخابات دخالت کردند. نظرسنجی‌ها به طور عمدی اشتباه کردند. خبری از موج آبی نبود که آمریکا را فرا بگیرد. موج قرمز بود.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ‏رسانه‌ها پس از انتخابات درباره آن صحبت کردند که دیگر بی‌فایده بود. رسانه‌ها این تصور را ایجاد کردند که جو بایدن انتخابات را می‌برد و آرای ما را سرکوب کردند. ‎

‏ترامپ ادعا کرد: ۲۰ کرسی در کنگره به دست آوردیم و کرسی‌های بیشتری در سنا در راه است. نخستین بار است که زنان جمهوریخواه با تعداد بالا به کنگره راه پیدا کردند. تعداد لاتین‌تبارها و سیاه‌پوستان آمریکایی که به ما رأی دادند در تاریخ حزب جمهوریخواه بی‌سابقه بوده است.

‏وی اظهار کرد: در کارولینای جنوبی صدها میلیون دلار علیه ما خرج کردند. این در حالی بود که مردم عادی از ما حمایت می‌کردند. گزارش‌ها حاکی از آن بود که در فلوریدا شکست می‌خورم اما با اختلاف زیاد بردم. در اوهایو پیروز شدم آن هم با اختلاف زیاد.

‏رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: در بسیاری از این ایالت‌ها دستگاه‌های انتخابات توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود. ما در برخی ایالت‌ها به دادگاه می‌رویم. ناظران ما در برخی موارد حضور نداشتند.

‏ترامپ افزود: در کارولینای شمالی ناگهان تعداد زیادی رأی اضافه شد. گفته شد که برگه‌های پستی است. به نظر می‌رسد این برگه‌ها به نفع بایدن و دموکرات‌ها است. این در حالی است که در پنسیلوانیا هم جلو بودیم و حالا آرای جدیدی در حال اضافه شدن است. می‌خواهیم ناظران ما حضور داشته باشند.

‏وی تصریح کرد: من در جورجیا نیز جلوتر از بایدن بودم اما ناگهان شمارش آرا به مدت چهار ساعت متوقف شد. در جورجیا دموکرات‌ها سیستم انتخابات را مدیریت می‌کند. در اغلب ایالت‌ها آرای جمهوری‌خواهان را کم کرده‌اند. ‎

‏رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: اجازه نمی‌دهم آرا دزدیده شود و رای‌دهندگان به ما ساکت شوند. ناظران جمهوریخواه از انتخابات دور نگاه داشته شدند، پنجره‌های ساختمان محل شمارش آرا پوشانده شد و آنقدر از نظارت آنها جلوگیری کردند که ناظران ما با دوربین بر شمارش آرا نظارت می‌کردند.

‏ترامپ گفت: دموکرات‌ها گمان نمی‌کردند که بتوانند انتخابات را ببرند و به همین دلیل صدها هزار برگه پستی ایجاد کردند و به مناطق مختلف ارسال کردند. آرای قانونی مطرح است و نه آرای غیرقانونی که آنها هم باید صادقانه شمرده شود.

‏ وی با اشاره به هشدارهای قبلی خود درباره آرای پستی و امکان دستکاری و تقلب در آنها، گفت: به سادگی امکان پیروز شدن ما وجود داشت و دارد. پرونده‌ای را از طریق فرایند قانونی به دیوان عالی ارجاع می‌دهیم. ‏‎

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما به سادگی می‌توانیم ببریم چون شواهد بسیاری داریم و با این شواهد در دیوان عالی شکایت کردیم چون نمی‌گذاریم نتیجه انتخابات دزدیده شود، همانطور که ماه‌ها قبل گفته بودم بسیار راحت می‌شود با برگه‌های رأی پستی نتیجه انتخابات را تغییر داد

ترامپ خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر نتیجه انتخابات مشخص شود، اما چون باید به دادگاه برود یقیناً روزها طول می‌کشد، اما ما پیروز می‌شویم.

کد خبر 453760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.