شهرداری‌های آستارا ۲۳۵ میلیون ریال به کتابخانه‌ها پرداخت کردند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا گفت: شهرداری‌های این شهرستان در سال جاری، ۲۳۵ میلیون‌ریال به عنوان نیم‌درصد درآمد خود به حساب این نهاد واریز کردند.

به گزارش ایمنا، آرزو عباس زاده اظهار کرد: از سال ۸۴، نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه های عمومی آستارا واریز و در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی، هنری و امور عمرانی و جاری کتابخانه ها هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری شهرداری آستارا ۲۱۰ میلیون و شهرداری لوندویل ۲۵ میلیون ریال از نیم درصد درآمد خود را به حساب انجمن کتابخانه ها واریز کردند و در روزهای آینده ۳۰ میلیون ریال نیز توسط شهرداری آستارا به کتابخانه ها اختصاص خواهد یافت.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا از برگزاری مسابقه کتابخوانی از عید ولایت تا عید کتاب در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: سوالات مسابقه از کتاب " وحدت از دیدگاه امام خمینی (ره) " طرح شده است و علاقه مندان برای دریافت سوالات مکتوب و امانت گرفتن کتاب مورد نظر به کتابخانه ها مراجعه کنند.

عباس زاده ادامه داد: علاقه مندان تا ۳۰ آبان فرصت دارند پاسخ سوالات را به کتابخانه های عمومی تحویل دهند و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد: کلاس‌های فرهنگی کتابخانه ها در رشته‌های قصه گویی، معرفی کتاب و خلاقیت با کتاب در فضای مجازی با هدف گرایش مردم به مطالعه در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 453751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.