اوراسیا امکانی برای توسعه مبادلات تجاری ایران و بلاروس

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سعید یاری روز پنجشنبه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون ملی بلاروس ضمن تبیین مواضع سیاست خارجی کشورمان و ارائه تصویری از واقعیات تاریخ، تمدن، فرهنگ و زیبایی‌های ایران برای افکار عمومی بلاروس، به همکاری‌های نزدیک میان ایران و بلاروس در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و همچنین وجود دیدگاه‌های مشترک و همسو میان دو کشور نسبت به مسائل جهانی اشاره و بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در جهت افزایش مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.

سفیر کشورمان با یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مداخله نکردن در امور داخلی سایر کشورها، ابراز امیدواری کرد: به زودی آرامش کامل در بلاروس حاکم شود.

یاری با اشاره به تروریسم اقتصادی آمریکا علیه کشورمان، اظهار کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط شیوع پاندمی کووید ۱۹، مصداق بارز «جنایت علیه بشریت» است.

وی با اشاره به اقدام بزدلانه آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی، سیاست «تروریسم دولتی» آمریکا را محکوم به شکست دانست و تاکید کرد که ایران با قدرت، سیاست مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان را ادامه خواهد داد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران از طرف دولت و ملت ایران، برای دولت و ملت دوست بلاروس آرزوی سلامتی و پیشرفت کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 453740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.