ثبت نام ماسوله در فهرست شهرهای تاریخی ایران

شهردار ماسوله از تلاش مدیریت این شهر برای ثبت نام آن در فهرست شهرهای تاریخی خبر داد.

یوسف نیرویی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به طغیان رودخانه غربی ارتفاعات ماسوله در سالیان گذشته، اظهار کرد: برای کنترل سیلاب طرح احداث دیواره حفاظتی رودخانه سینی رودبار پیش‌بینی شد که در یکسال گذشته حدود ۲۰ درصد از عملیات اجرایی آن انجام شده است.

وی گفت: با اجرای این پروژه مسیر سیلاب کنترل می‌شود و پارکینگ ایمن و مناسب برای خودروها ایجاد خواهد شد.

شهردار ماسوله با بیان اینکه پیگیر جذب نخستین ردیف اعتبارات عمرانی در قالب ردیف شهرهای تاریخی هستیم، تصریح کرد: با وجود جایگاه ویژه و بافت تاریخی شهر ماسوله، این شهر در لیست شهرهای تاریخی ایران قرار ندارد و از این جهت پیگیر تصویب ماسوله در لیست شهرهای تاریخی ایران هستیم و در این صورت امکان اختصاص اعتبارات ویژه شهرهای تاریخی برای برای ماسوله فراهم خواهد شد.

نیرویی افزود: با توجه به گستردگی بافت تاریخی ماسوله، ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این شهر با محدودیت‌های خاصی مواجه است.

وی گفت: تنها منبع درآمدی شهرداری ماسوله برای ارائه خدمات شهری و تأمین هزینه‌های جاری، دریافت تعرفه خدمات گردشگری است به همین دلیل با پیگیری انجام شده منطقه گردشگری ماسوله مجدداً راه‌اندازی شد.

شهردار ماسوله خاطرنشان کرد: شیوع کرونا بر کاهش ورود گردشگران و در نتیجه درآمد شهرداری تأثیر بدی گذاشته است؛ تمام تلاش مدیریت شهری این منطقه ویژه رونق صنعت گردشگری و حفظ سرمایه‌های شهری در این زمینه است.‌

کد خبر 453710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.