تعیین تکلیف تعریض خیابان بهشت تا سال ۱۴۰۰/ تحقق شعار «شهرداری شیشه‌ای» در اصفهان

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر شعار «شهرداری شیشه‌ای» محقق شده و شهروندان به راحتی می‌توانند نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _ پنجشنبه ۱۵ آبان‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو»، با اشاره به روز ۱۴ آبان‌ماه که به عنوان «فرهنگ عمومی» نامگذاری شده، اظهار کرد: فرهنگ عمومی انعکاس دهنده سیمای شهر و کشور بوده و بازتابی از رفتارهای ما در اذهان مردم در آینده است و به نوعی تصویری در ذهن مردم سایر شهرها و کشورها نسبت به مردم است؛ بنابراین اگر سخن از فرهنگ ترافیک به میان می‌آید، هر چه رفتار شایسته‌تر باشد سطح فرهنگی شهر را ارتقا می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی در شرایط کرونایی می‌تواند مردم را در اذهان آیندگان به عنوان شهروندان مترقی و با فرهنگ معرفی کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، باید فرهنگ عمومی بتواند راهکارهای رفع مشکلات را ارائه کند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه هر فرهنگ صحیحی به معنای رفع مشکل از طریق اعمال روش‌های درست است و این مهم در شهر اصفهان شدنی است، اظهار امیدواری کرد: در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگ حقوق شهروندی الگو و معیار عمل تمام مردم در شهرهای دیگر باشیم.

وی با ابراز خرسندی از اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» بدون هیچ خللی در شهر، گفت: چنانچه به دلیل مشکلاتی همچون شیوع ویروس کرونا، هفته‌ای برنامه در روز یکشنبه اجرا نشده روزهای دیگر هفته برگزار شده است.

نوروزی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ شهر در حال افتتاح است تا خدمات بیشتری به واسطه بهره برداری از آنها به عموم شهروندان ارائه شود.

نمایشگاه بین‌المللی منشأ تحول در اشتغال‌زایی

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، تصریح کرد: تمام تجار، بازرگانان و صاحبان حرفه، مالکان کارخانجات و تولیدکنندگان آرزوی داشتن چنین نمایشگاهی را در سال‌های گذشته داشتند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: وجود نمایشگاه بین‌المللی با استانداردهای لازم و شرایط ویژه شاهراهی برای سرعت گرفتن اقتصاد شهر است و می‌تواند در اقتصاد کشور اثربخش و منشأ تحول در اشتغال‌زایی باشد و با رونق بخشی، شادابی را به شهر آورده و آرامش و آسایش مردم را تأمین کند.

وی با بیان اینکه سه سال پیش به محض احساس نیاز به تکمیل پروژه محل جدید نمایشگاه اصفهان، به این موضوع ورود پیدا کرده و به شهروندان قول دادیم در آینده نزدیک به اتمام برسانیم، گفت: کل سرمایه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان آن زمان ۳۰ میلیارد تومان بود و پروژه تنها ۱۵ درصد پیشرفت داشت.

نوروزی ادامه داد: در حال حاضر سرمایه شرکت نمایشگاه‌ها بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان شده و ۲۲۵ میلیارد تومان آن هزینه شده تا پروژه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرعت و کیفیت در اجرای پروژه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان بسیار خوب بوده است، خاطرنشان کرد: ۱۱۴ میلیارد تومان از هزینه‌های احداث این پروژه بزرگ توسط شهرداری و ۸۳ میلیارد تومان توسط اتاق بازرگانی پرداخته شد و خوشبختانه در حال حاضر به عنوان یک پروژه بزرگ و موفق به سرانجام رسید.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای احداث پروژه نمایشگاه ۲۱۰ قرارداد با پیمانکاران منعقد شد و خوشبختانه روز گذشته با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی به بهره‌برداری رسید؛ البته در صدد هستیم در فرصت مناسب با حضور یکی از مقامات کشوری از طریق ویدئو کنفرانس به صورت رسمی آئین افتتاح را برگزار کنیم.

افتتاح پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا در آینده نزدیک

وی افزود: در آینده نزدیک پروژه‌های دیگری همچون سالن اجتماعات گلستان شهدا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی نیز با فعالیت سه شیفته کارکنان و تأمین تدارکات مورد نیاز تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

نوروزی تصریح کرد: پروژه بزرگ سردار شهید سلیمانی با سطح زیربنای سه میلیون مترمربع دارای دو کیلومتر طول و یک و نیم کیلومتر عرض است که با همت و اراده والای مدیریت شهری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: مانعی در مقابل شهرداری برای انجام اقدامات مورد نظر قرار نگیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح پیرایش شهری در هر یک از مناطق ۱۵ گانه با همکاری کسبه در حال اجرا است، گفت: با اجرای این طرح زائدات و آلودگی‌های بصری رفع خواهد شد زیرا معتقدیم زیبایی‌های اصفهان نباید زیر سایه زوائد شهری پنهان شود.

وی تاکید کرد: در هر منطقه شهر یک خیابان برای اجرای طرح پیرایش شهری در نظر گرفته شده تا یکسان‌سازی نماها و تابلوها انجام شود، البته اجرای این طرح در گرو مشارکت و همراهی کسبه است.

نوروزی با بیان اینکه پاتوق‌های شهری برای تبادل افکار و توقف کوتاه شهروندان در نقاط مختلف شهر ایجاد می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در مناطق یک، سه و ۹ پاتوق‌های شهری ایجاد شده و به زودی در دیگر مناطق شهر نیز اجرا خواهد شد.

ایجاد کم خطرترین و ایمن ترین مسیرهای دوچرخه سواری در شهر

وی با تاکید بر اجرای شبکه دوچرخه‌سواری در شهر، گفت: هر دوچرخه می‌تواند جایگزین خودرو شود، از این رو زیرساخت‌های آن را در شهر فراهم کرده و حلقه بزرگی از دوچرخه‌سواری را در شهر ایجاد خواهیم کرد تا اصفهان به شهر دوچرخه‌ها باز گردد.

شهردار اصفهان ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر وجود دارد که در ۷۷۷ کیلومتر آن علاوه بر تردد خودروها، مسیر ویژه دوچرخه‌سواری ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: بهترین، کم‌خطرترین و ایمن‌ترین مسیرهای دوچرخه‌سواری در شهر ایجاد خواهد شد تا اصفهان به گذشته خود بازگردد و شاهد تعداد زیادی از دوچرخه‌سواران با فرهنگ جدید و استفاده درست از این وسیله پاک در شهر باشیم.

نوروزی با بیان اینکه دوچرخه ابزاری برای در خدمت قرار گرفتن مردم برای رفع مشکلات آنها است، گفت: شهرداری زمینه را برای آرامش مردم، کاهش آلودگی‌ها و ایمن‌سازی راه‌ها و راحت رسیدن به مقصد فراهم می‌کند که امیدواریم دوچرخه جایگزین خودروهای دارای آلودگی صوتی و خطر زا شود.

به زودی ۱۵۰ اتوبوس بازسازی شده وارد چرخه حمل و نقل عمومی می‌شود

وی با اشاره به بازسازی تعدادی از اتوبوس‌های شهر، گفت: تعداد ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در حال بازسازی است که در این راستا ۱۸۰ قرارداد منعقد شده و به زودی ۱۵۰ اتوبوس بازسازی شده به چرخه سرویس‌دهی به شهروندان باز می‌گردد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: اتوبوس‌های بازسازی شده، به صورت شایسته و در شأن شهروندان وارد خیابان‌های شهر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال تغییراتی در تعدادی از پل‌های مسیر رودخانه زاینده رود با نورپردازی و تعریض ایجاد خواهد شد، افزود: پل فردوسی و پل غدیر مشمول این هدف و برنامه خواهد شد تا محل‌های زیبا برای جذب گردشگران و استفاده هر چه بیشتر شهروندان شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: اقدامات زیربنایی شهر در حاشیه و زیر زمین شهر در حال اجرا است که از جمله آنها می‌توان به پروژه خط دوم متروی اصفهان، رینگ چهارم، سالن اجلاس و سایر پروژه‌های بزرگ اشاره کرد که تا ۱۰۰ سال آینده مفید خواهد بود.

رفع نواقص و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۷

شهردار اصفهان در ارتباط با احداث پارک و فضای سبز در خیابان مدرس و پوریای‌ولی، گفت: جنوب خیابان چمران بیش از ۱۶۰ هکتار بافت فرسوده دارد که باید نواقص آن رفع و نوسازی و بهسازی در این بافت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه پیاده‌روسازی خیابان پوریای ولی در حال انجام است، تصریح کرد: پارک «میخک» در خیابان اشراق جنوبی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع حوالی خیابان پوریای ولی قرار دارد، اما باید رسیدگی بیشتری با همکاری مردم انجام شود تا بافت فرسوده به آبادانی و امکانات برسد.

تخصیص بودجه برای مناسب‌سازی پیاده رو خیابان اشراق شمالی

نوروزی با اشاره به مناسب‌سازی پیاده‌رو خیابان اشراق شمالی حدفاصل سه راهی گلستان تا میدان برازنده، گفت: همه ساله بودجه‌ای را برای مناسب‌سازی در نظر گرفته می‌شود تا این اقدام در شهر دوستدار کودک و سالمند به طور جدی دنبال شود؛ از این رو برای این نقطه از منطقه هفت نیز در بودجه سال آینده اعتبار لازم در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: مناسب‌سازی پیاده‌روها حق مسلم برای تمام شهروندان به ویژه برای افرادی است که وضعیت جسمی آنها با مشکل و چالش رو به رو هستند.

انجام اقدامات در منطقه ۹ شهرداری، دو برابر بودجه مصوب

شهردار اصفهان در خصوص تعیین تکلیف تعریض خیابان بهشت در منطقه ۹، اظهار کرد: سال ۹۴ شورای شهر وقت احداث خیابان را تصویب و سال ۹۵ برای آن بودجه در نظر گرفته شد؛ در این دوره مدیریت شهری اقداماتی برای احداث خیابان آغاز و مذاکراتی با مالکان پلاک‌های در مسیر پروژه انجام شده، اما بار دیگر باید مذاکراتی با همان مالکان انجام شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری دو برابر بودجه مصوب در منطقه ۹ شهرداری اقداماتی انجام شده است، گفت: سال ۱۴۰۰ تکلیف خیابان بهشت روشن خواهد شد و مردم از گرفتاری ناشی از تعریض این خیابان نجات پیدا خواهند کرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: در تاریخ ۹۹.۹.۹ بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۹ پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه ۹ انجام خواهد شد.

نهاد مذاکره با مردم باید تنومند شود

وی در خصوص تعیین تکلیف جلوخان میدان امام علی (ع)، تاکید کرد: در ابتدای فعالیت این دوره مدیریت شهری، فعالیت تجاری در میدان امام علی (ع) دچار تحریم مردمی شده بود، زیرا شهروندان از ابتدای کار و فعالیت این پروژه، ابراز نارضایتی داشتند، از این رو با تشکیل کمیته مردمی در منطقه سه شهرداری برای شکست تحریم مردمی اقدام کردیم زیرا معتقدیم هر اقدامی با مشارکت مردم نتیجه مطلوب را به همراه دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نهاد مذاکره با مردم و مشارکت آنها در حل مسائل مردمی باید تنومند شود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه شورای معتمدین در مناطق ۱۵ گانه شهر تشکیل شده است که پیرو آن جمعیت یک‌هزار نفری به رفع مسائل و مشکلات شهروندان کمک می‌کنند و هر شهروند به یک شهردار، شورا، مسئول و پاسخگو و یک وجدان بیدار برای آبادانی شهر تبدیل شده است.

وی افزود: طرح جلوخان میدان امام علی (ع) به عنوان پروژه جدی در دستور کار است و باید مغازه‌های طلافروشی خرید و آزادسازی شود و برای ادامه فعالیت به مجموعه تجاری کمرزرین انتقال یابند.

نوروزی گفت: این پروژه با ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است تا طلافروشان به این مکان منتقل و گامی برای رفع مشکل کسبه و شهروندان برداشته شود.

مأموریت ویژه شهردار برای مدیر منطقه ۳

وی با اشاره به ساماندهی محور چشمه باقرخان در محدوده منطقه سه شهرداری، اظهار کرد: سالانه ۲۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی حریم چشمه باقرخان هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان از مدیر منطقه سه شهرداری درخواست کرد: به همراه مدیر بحران شهرداری در هفته آینده بازدیدی از محدوده چشمه باقرخان انجام دهند و توجه جدی به هشدارهای شهروندان در خصوص خطراتی که متوجه خانه‌های در حریم چشمه است، صورت گیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر شعار «شهرداری شیشه‌ای» محقق شده و شهروندان به راحتی می‌توانند نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند.

آزادسازی بخش باقی‌مانده قنات لفزوان انجام شود

نوروزی با اشاره به آزادسازی بخش‌هایی از قنات لفزوان در منطقه ۱۵ شهرداری، گفت: شهرداری بخش‌هایی از قنات لفزوان را آزادسازی و لوله گذاری کرده تا با عبور آب در لوله‌ها، روی قنات خیابان‌سازی انجام شود، اما بخش‌هایی از پروژه باقی مانده که از معتمدان و مردم انتظار همکاری با شهرداری را داریم تا در کوتاه‌ترین مدت آسفالت و خیابان‌سازی انجام شود.

وی تاکید کرد: منطقه ۱۵ شهرداری اگر امسال آزادسازی بخش باقی‌مانده قنات لفزوان انجام شود، از بودجه در اختیار شهردار اصفهان برای آسفالت و خیابان‌سازی پروژه اعتبار مورد نیاز پرداخت خواهد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرها در حال تبدیل شدن به سکونت گاه‌های اصلی و محور اقتصاد شهری است، گفت: شهرها امروزه مظهر شکوفایی اقتصادی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و محلی برای برقراری صلح و آرامش و محلی برای برقراری حقوق بشر است، اظهار کرد: امروزه آسایش و آرامش شهروندان دست‌خوش برخی مسائل و خطرات شده و ویروس کرونا دگرگونی‌های زیادی را در شهرها ایجاد کرده است.

حرکت شهرها به سمت توسعه پایدار

وی تصریح کرد: شهرها خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و باید از این زنگ خطر و هشدار استفاده کرده و شهرها را به سمت توسعه پایدار ببریم و عدالت محوری، ایمن بودن، تاب‌آور بودن و قابل دسترس بودن را با نوآوری‌های جدید و خلاقیت‌های نوین محقق سازیم.

نوروزی گفت: امروزه باید هم‌افزایی ایجاد و سود همگانی مورد توجه قرار گیرد؛ بی‌شک این آرمان قابل دسترس است و همت والای شهروندان را می‌طلبد تا شهرهایی امن داشته باشیم.

وی ادامه داد: مردم باید در توسعه شهری باید همکاری کنند و بدانند اصفهان باید در مبارزه با ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی سرآمد و الگو باشد.

کد خبر 453696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.