بهشتی پور: ترامپ به جای پذیرش واقعیت‌ها به دنبال اعمال نفوذ در دیوان عالی است

یک کارشناس روابط امور بین الملل گفت: دونالد ترامپ به جای پذیرش واقعیت‌ها به دنبال اعمال نفوذ در دیوان عالی و تشکیک آرا است؛ زیرا معتقد است در شمارش آرا پستی تقلب شده است. ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات، ضعف سیستم انتخاباتی این کشور را نشان می‌دهد.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کم شدن شانس پیروی دونالد ترامپ اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرایط این کشور که تا پیش از این یک جامعه دو حزبی بود را به یک جامعه دو قطبی تبدیل کرده است. در حال حاضر برخی از مردم آنارشیست آمریکا که به ساختار این کشور معترض هستند، به واسطه روحیه پوپولیستی ترامپ به وی روی آورده‌اند و در مقابل جامعه تحصیل کرده و روشنفکر آمریکا، به دنبال تحقق مسائل حقوق بشری، به تیم بایدن ملحق شده‌اند. نزدیک بودن اختلاف آرا کاندیداها نشان می‌دهد یک شکاف عظیم اجتماعی در حال شکل گرفتن است.

وی افزود: در ساعات اولیه، ترامپ به واسطه شمارش آرای حضوری در اکثر ایالت‌ها پیروز بود، اما با شمارش آرا پستی نتیجه عوض شد و بایدن پیروزی نسبی را در انتخابات کسب کرد. در حال حاضر دونالد ترامپ به جای پذیرش واقعیت‌ها به دنبال اعمال نفوذ در دیوان عالی و تشکیک آرا است؛ زیرا معتقد است در شمارش آرا پستی تقلب شده است. ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات، ضعف سیستم انتخاباتی این کشور را نشان می‌دهد.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: در حال حاضر بایدن در یک قدمی پیروزی قرار دارد و تنها در صورتی بتواند در یک ایالت مانند نوادا پیروز شود به کاخ سفید راه می‌یابد، اما شرایط برای دونالد ترامپ سخت است؛ زیرا برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری باید در ۴ ایالت باقی مانده پیروز شود.

بهشتی پور تاکید کرد: شکایات ترامپ و ادعاهایش مبنی بر تقلب در انتخابات، ابتدا در دادگاه‌های ایالتی بررسی می‌شود و در صورت ادامه داشتن به دیوان عالی آمریکا ارجاع داده می‌شود. این فرایند حدود چندین ماه وقت می‌گیرد تا مورد بررسی قرار بگیرد. باید توجه داشت که دیوان عالی آمریکا منافع ملی را قربانی تعلقات سیاسی نمی‌کند.

کد خبر 453664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.