دیوان عالی آمریکا منافع ملی را قربانی وابستگی‌های سیاسی نمی‌کند

یک کارشناس روابط بینالملل گفت: دونالد ترامپ نمی‌تواند با سوءاستفاده از نفوذ سیاسی خود در دیوان عالی نتیجه انتخابات را عوض کند؛ زیرا این دیوان بر اساس منافع ایالت متحده آمریکا رفتار خواهد کرد و منافع ملی را قربانی وابستگی‌های سیاسی نمی‌کند.

جلال خوشچهره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت فعلی انتخابات در ایالات متحده آمریکا و طرح احتمال تقلب توسط ترامپ اظهار کرد: در این دوره از انتخاب آمریکا، تراژدی ترین انتخابات این کشور است؛ زیرا برای اولین به صورت برهنه، پوپولیسم بر فضای کارزار انتخاباتی آمریکا حاکم است و هردو کاندیدا از ابزارهای پوپولیستی برای جذب آرا استفاده می‌کردند و تمامی توان خود را به کار گرفتند.

وی افزود: البته نباید دموکراسی جاری در ایالات متحده را نادیده گرفت. سازوکارهای دموکراتیک این کشور در پیچیدگی انتخابات و سخت بودن رقابت بین بایدن و ترامپ تأثیرگذار است. با توجه به شرایط ویژه آمریکا، در صورت پیروزی هریک از کاندیداها، این کشور دیگر آمریکای دیروز نخواهد بود.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: در صورت پیروزی هریک از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیگر از قدرت هژمونیکی که تا پیش از این، نخبگان آمریکایی در هیئت رئیس جمهور آمریکا بروز می‌کردند خبری نخواهد بود. این اتفاق نشان می‌دهد زمانی که پوپولیست وارد جامعه شود تا چه میزان می‌تواند شرایط این قدرت جهانی را شکننده کند.

خوشچهره ادامه داد: دونالد ترامپ نمی‌تواند با سوءاستفاده از نفوذ سیاسی خود در دیوان عالی نتیجه انتخابات را عوض کند؛ زیرا این دیوان بر اساس منافع ایالت متحده آمریکا رفتار خواهد کرد و منافع ملی را قربانی وابستگی‌های سیاسی نمی‌کند.

کد خبر 453661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.