آلاینده‌ها دست بردار هوای اصفهان نیستند

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی از کاهش بیشینه دما در بسیاری از مناطق استان اصفهان خبر داد و گفت: سکون جوی و انباشت آلاینده‌ها در مناطق مرکزی و صنعتی این استان به ویژه در ساعات صبح تا اوایل هفته پیش رو ادامه دارد.

زهرا سیدان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، از استمرار جوی پایدار در سطح استان اصفهان در روزهای پیش رو خبر داد و اظهار کرد: آسمان در بسیاری از مناطق استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود و در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه در ساعات اولیه روز، غبار صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز برای پنجمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای عموم قرار گرفت، افزود: غبارآلودگی و انباشت آلاینده‌های جوی صبح فردا "جمعه" و روز شنبه نیز در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان ادامه دارد زیرا وزش باد و ناپایداری جوی در این مناطق نیست.

سیدان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود هشدارهای هواشناسی، اعمال محدودیت‌های تردد و توقف فعالیت برخی از واحدهای آلاینده، شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در شرایط ناسالم برای عموم مردم قرار دارد، گفت: سکون و پایداری هوا در روزهای اخیر سبب شده که به رغم کاهش ترددها و فعالیت‌ها در کلانشهر اصفهان، کاهش کیفیت هوا را شاهد باشیم زیرا هیچ عاملی برای از بین بردن غلظت آلاینده‌ها وجود ندارد از این رو شاخص کیفی هوا در برخی مناطق همچنان برای عموم مردم ناسالم است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از روز جمعه تا یکشنبه هفته پیش رو در بسیاری از مناطق افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: بیشینه دما در این مدت بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد در بسیاری از مناطق استان کاهش می‌یابد.

سیدان با اشاره به اینکه سامانه ناپایدار بارش‌زا هم اکنون مناطق شمال غرب کشور را دربرگرفته است، خاطرنشان کرد: احتمال نفوذ و فعالیت امواج ناپایدار ضعیف از روز دوشنبه در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۲۴ و پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

سیدان گفت: در این بازه زمانی چوپانان با دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 453658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.