ظرفیت‌های جدید تبلیغات شهری اصفهان شناسایی می‌شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اعضای شورای شهر طرحی را به تصویب رساندند تا به وسیله آن پژوهشی برای ظرفیت‌سنجی تبلیغات محیطی شهر اصفهان انجام شود.

امیراحمد زندآور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تبلیغات به‌صورت ثابت و متحرک در فضاهای شهری اصفهان اکران می‌شود، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند از ظرفیتی که در معابر و تلویزیون‌های شهری ایجاد شده یا از طریق نصب بنر در خیابان‌ها با کسب مجوز لازم استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اسناد بالادستی وزارت کشور امکان اجرای تبلیغات بر روی بدنه وسایل نقلیه عمومی را فراهم کرده، افزود: چند ماه پیش اعضای شورای شهر اصفهان لایحه پیشنهادی نرخ‌های تبلیغات در داخل و خارج تاکسی‌های اصفهان را به تصویب رساندند و قرار شد تعدادی از تاکسی‌های شهر به‌صورت پایلوت و از طریق فراخوان توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری انتخاب شده و تبلیغات شهری روی آن‌ها اجرا شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس‌ها و فضاهای مترو نیز اجرا می‌شود اما انتقادی که به این تبلیغات وارد است، نبود شاخص مشخص برای اختصاص این ظرفیت به متقاضیان بوده و لازم است وحدت رویه‌ای یکسان در فضای تبلیغات شهری حاکم شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نباید اختلافی میان متقاضیان برای اخذ مجوز تبلیغات قائل شود و باید عدالت‌محوری در تمام نقاط شهر و به شکل یکسان در مناطق ۱۵ گانه اجرا شود.

زندآور خاطرنشان کرد: به همین سبب اعضای شورای شهر طرحی را به تصویب رساندند تا به وسیله آن پژوهشی برای ظرفیت‌سنجی تبلیغات محیطی شهر اصفهان انجام شده و بیشینه‌سازی منافع اقتصادی تبلیغات محیطی و کمینه‌سازی آثار نامطلوب آن ارزیابی شود.

وی ادامه داد: این پژوهش در سه مرحله مطالعات تطبیقی تبلیغات شهری و عوامل مؤثر بر آن در شهرهای دیگر، آسیب‌شناسی روند اختصاص تبلیغات شهری در اصفهان و شناسایی ظرفیت‌های جدید تبلیغات محیطی برای بهره‌برداری انجام می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: تبلیغات شهری اصفهان اکنون فرایند خود را دارد اما پژوهش پیشرو، این فرایند را تسهیل و تکمیل کرده و شاخص واحدی برای علمی‌تر شدن اکران تبلیغات شهری در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

وی گفت: زوایای پنهان و ناهماهنگ و ناعدالتی احتمالی در تبلیغات محیطی شهر نیز به واسطه این پژوهش مشخص شده و برای اختصاص فضاهای جدید امکان‌سنجی می‌شود که اگر به شکل مناسب و همه جانبه نگر انجام شود، نتایج مطلوبی برای اصفهان خواهد داشت.

زندآور تاکید کرد: ممکن است شکل ارائه تبلیغات تفاوت کند اما بدیهی است که اصل تبلیغات همیشه وجود دارد بنابراین تغییر نگرش نسبت به وجود فضاهای محیطی برای تبلیغات در شهر می‌تواند ظرفیت بالایی برای تحقق درآمدهای پایدار باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که بتوان به چهارچوبی مشخص برای کسب درآمد پایدار از این طریق دست یافت، می‌توانیم کد مشخصی برای تبلیغات شهری در بودجه سالانه شهرداری مشخص کنیم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اجرای تبلیغات محیطی شهر نیازمند دقت نظر و ظرافت خاص اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و نیز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان است.

کد خبر 453657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.