آسیب‌های غیرقابل برگشت حضور آفرودسواران در طبیعت

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: برای اینکه جای جای کوهستان به دلیل حضور آفرودسواران آسیبی نبیند، لازم است برای رسیدگی به این موضوع برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

رضوان سلماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدتی است که موضوع آفرود سواران کوهستان الوند در کانون توجه قرار گرفته و حضور آفرود سواران در مناطق مختلف کوهستانی با تعداد بالا، دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور بی رویه آفرود سواران در طبیعت علاوه بر آسیب فراوان و غیر قابل برگشت به گونه‌های جانوری و گیاهی در کوهستان، موجب از بین رفتن خاک ارزشمندی شده که زیر چرخ ماشین‌ها و موتورهای آفرود قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان افزود: همین موضوع حساسیت علاقمندان به محیط زیست را برانگیخته است.

سلماسی با بیان اینکه آفرود سواری بسیار مهیج بوده و باعث ایجاد شور و نشاط در بین علاقمندان این رشته می‌شود، تاکید کرد: در زمان حاضر که شهرهای ما فضاهای مناسب و امنی برای حضور جوانان و تخلیه انرژی آنان ندارند، آفرودسواری می‌تواند موجب تخلیه انرژی آنان شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه جای جای کوهستان به دلیل حضور این افراد آسیبی نبیند، لازم است برای رسیدگی به این موضوع برنامه ریزی مناسبی انجام شود.

عضو شورای شهر همدان تصریح کرد: به همین منظور پس از حضور تعداد زیادی از آفرودسواران در منطقه چشمه ملک و خورزنه همدان که تعدادی از آنها نیز مهمان شهر ما بودند، پیشنهاد دادم جلساتی با محوریت شورای شهر همدان برای رسیدگی به موضوع و رسیدن به یک راه حل خوب و مناسب، با حضور متولیان امر از جمله اداره کل ورزش و جوانان، هیئت‌های کوهنوردی و اتومبیلرانی، نماینده آفرود سواران، ادارات کل منابع طبیعی، راه و شهرسازی، محیط زیست و همینطور نیروی انتظامی برگزار کنیم.

سلماسی گفت: به دلیل افزایش مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور و لزوم رعایت نکات پیشگیرانه از جمله جلوگیری از برگزاری جلسات با تعداد بالای مدعوین، امیدوارم بتوانیم در اولین فرصت ممکن این جلسات را برگزار و تصمیمات مناسب و درستی در این راستا اتخاذ کنیم.

کد خبر 453651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.