منچستر در فکر راه‌اندازی منطقه هوای پاک

طرح پاکسازی هوای منچستر بزرگ برای مقابله با تولید بیش از حد آلاینده‌ها در جاده‌های محلی با همکاری جنرال موتورز در حال راه اندازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلودگی هوا منجر به ایجاد طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها شده و براساس آمار، تقریباً سالانه، جان یک هزار و ۲۰۰ نفر را در شهرستان منچستر انگلیس می‌گیرد.

منبع اصلی آلودگی هوا در این شهرستان، حمل‌ونقل جاده‌ای معرفی شده است؛ بدین سبب دولت مرکزی به ۱۰ مقام منچستر همانند بسیاری دیگر از مقامات شورای محلی در سراسر انگلیس دستور داده که برای کاهش سطح دی اکسید نیتروژن در جاده‌های محلی و رسیدن به سطح قانونی غلظت آن در هوا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

در این خصوص دستگاه‌های اجرایی مختلف در منچستر با هم همکاری کردند تا یک طرح هوای پاک برای مقابله با NO2 در این شهرستان تهیه شود.

براساس مطالعاتی که در اکتبر ۲۰۱۸ انجام شد، ۱۵۲ مسیر جاده‌ای در منچستر شناسایی شدند که آلودگی آن‌ها هنوز به محدودیت‌های قانونی NO2 سال ۲۰۲۰ و بعد از آن نمی‌رسند مگر اینکه اقدامات بیشتری انجام شود.

بر مبنای گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای شهر سالفورد، این موضوع در چندین جاده این شهر که یکی از شهرهای منچستر بزرگ محسوب می‌شود نیز وجود دارد و تردد در تعدادی از جاده‌ها همچنان بدون رعایت محدودیت‌ها باعث ایجاد آلودگی و افزایش غلظت دی اکسید کربن می‌شود.

پیشنهادات طرح هوای پاک منچستر بزرگ

طرح هوای پاک منچستر از سال ۲۰۱۸ و از زمانی که پرونده طرح استراتژیک به دولت ارائه شد، درحال تدوین بوده و قرار است در این طرح، اقدامات زیر پیشنهاد شود.

جاده‌های محلی از سال ۲۰۲۰ در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته تحت پوشش قرار گرفته و آلاینده‌ترین وسایل نقلیه تجاری برای سفر در جاده‌های محلی در منطقه هوای پاک هزینه روزانه پرداخت می‌کنند به نحوی که اگر فردی عوارض روزانه را پرداخت نکرد، علاوه بر آنکه مجبور به پرداخت آن است، اخطار جریمه نیز دریافت می‌کند.

این منطقه توسط شبکه‌ای از دوربین‌های تشخیص خودکار پلاک تحت نظارت بوده و برخی تخفیف‌ها و معافیت‌های دائمی و موقت برای تردد در آن پیشنهاد می‌شود. همچنین یک جستجوگر وسیله نقلیه برای راهنمایی در مورد اینکه احتمالاً کدام وسایل نقلیه روزانه برای ورود یا سفر به منطقه هوای پاک هزینه پرداخت می‌کنند، تهیه شده است.

در کنار منطقه هوای پاک، شرکت جنرال موتورز برای کاهش تأثیرات منفی اجتماعی و اقتصادی بر مشاغل و افرادی که بیشتر تحت تأثیر این پیشنهادات قرار گرفته‌اند و برای ارتقای وسایل نقلیه سازگار، بسته‌ای را از دولت با مبلغ بیش از ۱۵۰ میلیون پوند درخواست کرده است.

یک صندوق نیز برای حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها در برابر تأثیرات اقتصادی منطقه هوای پاک، ارائه داده خواهد شد.

پیشنهاد مالی دیگر مربوط می‌شود به دسترسی به منابع مالی مقرون به صرفه برای متقاضیان واجد شرایطی است که نیاز به کمک در تأمین هزینه ارتقای وسایل نقلیه خود به وانت، مینی بوس و اتوبوس‌های دارای مجوز منطقه هوای پاک هستند.

همچنین پرسشنامه آنلاینی برای شهروندان تهیه شده تا نظرات خود را اعلام و اطلاعات بیشتری کسب کنند این نظرات باید در مورد عناصر اصلی منطقه هوای پاک، از جمله هزینه‌های پیشنهادی روزانه، تخفیف‌ها و معافیت‌ها و بسته‌های بودجه برای حمایت از مشاغل محلی باشد.

در این برنامه تمام تاکسی‌ها و وسایل نقلیه اجاره‌ای خصوصی نیز باید حداقل استانداردهای مشترک ۱۰ مقام محلی را کسب کرده و از سال ۲۰۲۵ دارای قابلیت انتشار کربن دی اکسید صفر باشند.

منطقه هوای پاک و کووید ۱۹

از سوی دیگر دولت از منچستر بزرگ خواسته است که به طرح هوای پاک و بر اساس پیشنهاداتی که قبل از همه گیری کویید١٩ ارائه شده و نشان می‌دهد این طرح تا سال ۲۰۲۴ به مرحله انطباق می‌رسد، ادامه دهد.

گروه مشاوران طرح در حال ارزیابی اثرات احتمالی کویید ۱۹ و مطرح کردن سوالاتی در مورد طرح هوای پاک و تأثیر این ویروس بر گروه‌های تحت تأثیر هستند. این اطلاعات تصمیمات آینده را در مورد هر جنبه از برنامه نهایی مشخص می‌کند.

کد خبر 453641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.