پاکسازی بستر زاینده‌رود با فعالیت ۴۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حضور بیش از ۴۰۰ نفر از عوامل فضای سبز، نیروهای خدماتی، تجهیزات موتوری سازمان خدمات موتوری و پیمانکار نظافت رودخانه عملیات پاکسازی رودخانه آغاز شده است.

بهزاد حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خشک شدن رودخانه زاینده رود علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی که با خود همراه دارد، همواره باعث بروز مشکلات بسیاری برای شهروندان و مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: در پی خشک شدن رودخانه زاینده رود و به دنبال آن خشکی علف‌های هرز در کف رودخانه علاوه بر اینکه موجب نازیبایی‌های بصری شده است، متأسفانه در چند روز اخیر توسط برخی از افراد در چند نقطه از بستر رودخانه این علف‌ها به آتش کشیده شد و باعث مشکلاتی برای شهروندان و به ویژه تهدیدی برای آثار تاریخی و افزایش آلودگی هوا شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: حاشیه زاینده رود در محدوده ناژوان تا پل شهرستان، در خصوص عملیات علف‌زنی رودخانه توسط عوامل فضای سبز، خدمات مناطق حاشیه‌ای و نیروهای سازمان خدمات موتوری در حال انجام است.

وی با اشاره به موضوع ساماندهی اجرای طرح‌های کنترل سیلاب و احیای رودخانه‌ها در محدوده شهری، گفت: هر سال شهرداری اصفهان نسبت به لایروبی و علف زنی رودخانه زاینده رود از ناژوان تا بند آبشار اقدامات لازم را انجام دهد.

حقانی ادامه داد: ساماندهی رودخانه زاینده‌رود در شهر اصفهان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و شهرداری اصفهان با حساسیت ویژه‌ای اقدام به پاکسازی رودخانه از زباله‌ها و همچنین علف‌های هرز می‌کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه کم و زیاد شدن دبی رودخانه شرایط رشد علف‌های بستر رودخانه را فراهم می‌کند که این موضوع مشکلات عدیده‌ای از جمله به آتش کشیده شدن آنها و به دنبال آن آلودگی هوا و خسارت به پل‌های تاریخی را در بر دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: در پی خشکی رودخانه زاینده رود و رویش مضاعف علف‌های در بستر رودخانه، با هماهنگی صورت گرفته و حضور بیش از ۴۰۰ نفر از عوامل فضای سبز، نیروهای خدماتی، تجهیزات موتوری سازمان خدمات موتوری و پیمانکار نظافت رودخانه عملیات پاکسازی رودخانه آغاز شده است و این روند تا پاکسازی کامل ادامه خواهد داشت.

وی به مشکلات ناشی از روشن کردن آتش در حریم رودخانه اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش دما و سردی هوا از شهروندان تقاضا داریم از روشن نمودن آتش در حریم رودخانه خودداری کنند زیرا علاوه بر اینکه امکان خسارت به فضای سبز و تأسیسات و تجهیزات شهری وجود دارد موجب افزایش آلودگی هوا می‌شود.

کد خبر 453607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.