تمهیدات سازمان پسماند رشت برای مقابله با کرونا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت، از ضدعفونی معابر و امکان عمومی و اجرای تمهیداتی برای مقابله با ویروس کرونا در این شهر خبر داد.

محمدباقر بشر دانش در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در شهر رشت، سازمان پسماند اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: عملیات گسترده ضد عفونی معابر و اماکن عمومی، ورودی‌های بیمارستان‌ها، عابربانک‌ها، پمپ بنزین‌ها، مدارس، مهدکودک‌ها، مساجد و المان‌های شهری توسط حوزه معاونت فنی و اجرایی سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به صورت شبانه روزی در پنج منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت اضافه کرد: این سازمان به منظور آگاه رسانی به شهروندان برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری کرونا، بیلبورد، بنرهای آموزشی و توصیه بهداشتی را در داخل اتوبوس‌های شهری، بر روی ایستگاه‌های اتوبوس، مخازن و سطل‌های زباله شهری نصب کرده است.

وی ادامه داد: به دلیل قرار گرفتن این شهر در وضعیت قرمز و بحرانی به طور مستمر تمامی مراکز اطلاع رسانی، آموزش و دریافت پسماندهای خشک و علاوه بر آن خودروهای جمع آوری پسماندهای خشک و خانگی و مخازن زباله‌های شهر رشت با برنامه‌ای منظم روزانه پاکسازی، ضد عفونی و گندزدایی می‌شود، تا از گسترش آلودگی جلوگیری شود.

بشردانش، اضافه کرد: علاوه بر پاکسازی و ضد عفونی یک هزار و ۱۴۰ مخزن ثابت در پنج منطقه شهرداری رشت بیش از ۳۰۰ مخزن زباله لاکی و فلزی که به وسیله پاکبانان در این مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز هر شب شست و شو و ضد عفونی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان پسماند وظیفه مدیریت دفن گاه زباله سراوان را بر عهده دارد، با گسترش و توسعه فعالیت‌های خود می‌کوشد تا وضعیت لندفیل آن را در روزهای کرونایی کنترل کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت، افزود: این سازمان به صورت شبانه روزی در دفن گاه سروان عملیات مختلفی همچون کنترل زباله‌های ورودی به لندفیل، سمپاشی روزانه دفن گاه برای جلوگیری از تکثیر حشرات موذی، جداسازی زباله‌های عفونی از زباله‌های عادی، مخلوط پاشی روی زباله‌ها و ضد عفونی روکش مخلوط زباله‌ها را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: این اقدامات در جهت کاهش آلودگی‌ها و همچنین فراهم کردن آسایش و رفاه ساکنان اطراف دفن گاه سروان انجام می‌شود.

کد خبر 453602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.