برگزاری پویش مردمی جمع آوری سنبل آبی از تالاب انزلی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی از برگزاری پویش مردمی جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در بخشی از پهنه تالاب این شهر خبر داد.

هادی حیدری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پویش مردمی جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر با اداره حفاظت محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد در پارک شهید دوربین بندرانزلی برگزار می‌شود.

وی افزود: روز جمعه ۲۳ آبان ماه رأس ساعت ۱۰ صبح در این پویش گیاه مهاجم سنبل آبی توسط دوستداران محیط زیست از پهنه بخشی از تالاب در پشت مغازه‌های شنبه بازار انزلی جمع آوری و توسط ماشین آلات شهرداری به محل مناسبی منتقل و امحا خواهد شد.

نایب رئیس شورای شهر انزلی، خاطرنشان کرد: سنبل آبی گیاهی غیربومی، مهاجم و سمی است. که با رویش در پهنه تالاب باعث کاهش بسیار زیاد اکسیژن آب و مرگ گیاهان، جانداران و آبزیان موجود در تالاب شده و سرعت تکثیر آن به شدت زیاد است به همین دلیل باید آن را به طور کامل ریشه کن کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر افزایش رسوباتی که از طریق فاضلاب شهری وارد تالاب انزلی شده، وجود گیاهان مهاجمی همچون آزولا و سنبل آبی آسیب‌های بسیار زیادی به تالاب وارده کرده، که باید آن را هرچه سریع‌تر پاکسازی کرد.

حیدری تاکید کرد: جمع آوری گیاهان آزولا و سنبل آبی از پهنه تالاب جز وظایف مدیریت شهری نبوده و مسئول حفظ و نگهداری از تالاب‌ها آب منطقه‌ای، محیط زیست و منابع طبیعی هستند. وقتی وجود چنین گیاهانی به تالاب آسیب می‌رساند، دستگاه اجرایی متولی باید بلافاصله با نیروها و تجهیزاتی که در اختیار دارند اقدام به جمع آوری آنها کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر انزلی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت گسترده شهروندان و سایر دستگاه اجرایی در این پویش مردمی بخشی از تالاب انزلی را از این گیاه خطرناک پاکسازی و از آسیب‌های آن جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: عمق بخشی از تالاب پشت مغازه‌های شنبه بازار به کمتر از نیم متر رسیده، که در صورت تأمین بیل شناور، لایه روبی آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

حیدری، در پایان یادآور شد: برای احیای تالاب انزلی اعتبارات خوبی از سوی مسئولان اختصاص یافته و در آینده شاهد تغییرات خوبی در بهبود وضعیت آن خواهیم بود.

کد خبر 453596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.