۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
بایدن در یک قدمی کاخ سفید

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: با اتمام شمارش آرا ایالت ویسکانسین در ساعت پایانی امشب، بایدن توانست ۱۰ رأی الکترال دیگر کسب کند و در یک قدمی کاخ سفید قرار بگیرد؛ زیرا با پیروزی در ایالت میشیگان، پیش از شمارش کامل آرا، برنده انتخابات خواهد شد.

علی امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت فعلی انتخابات آمریکا و بازگشت امید به کارزار انتخاباتی جو بایدن گفت: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا متفاوت‌ترین انتخابات ۱۲۰ سال اخیر این کشور است؛ زیرا با حضور بی سابقه مردم روبه‌رو شد و بیش ۱۶۰ میلیون رأی در ایالت‌های آمریکا اخذ شد که اکثریت آنها سلبی است.

وی افزود: بسیاری از مردم آمریکا با هدف مخالفت با سیاست‌های ترامپ منتظر انتخابات ریاست جمهوری بودند. از طرف دیگر، پایگاه‌های انتخاباتی جمهوری خواهان نیز با توجه به شرایط شکننده ترامپ در برخی ایالت‌های روشن فکر آمریکا، با تمام توان در صحنه انتخابات حاضر شدند و به همین دلیل شاهد حضور گسترده حامیان ترامپ بر سر صندوق‌های رأی بودیم.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: با توجه به گسترش بیماری کرونا، انتظار می‌رفت که تعداد آرا پستی در این دوره انتخابات افزایش یابد. بامداد چهارشنبه به وقت تهران، شاهد پیروزی نسبی دونالد ترامپ در اکثر ایالت‌ها بودیم، اما با شمارش آرا پستی، تعداد کارت‌های الکترال بایدن از رقیبش سبقت گرفت.

امیدی تصریح کرد: با اتمام شمارش آرا ایالت ویسکانسین در ساعت پایانی امشب، بایدن توانست ۱۰ رأی الکترال دیگر کسب کند و در یک قدمی کاخ سفید قرار بگیرد؛ زیرا با پیروزی در ایالت میشیگان، پیش از شمارش کامل آرا، برنده انتخابات خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: علیرغم جهت‌گیری سیاسی قاضی‌های دیوان عالی آمریکا، اما ترامپ در آنجا نیز شانسی برای پیروزی ندارد؛ زیرا دیوان عالی نمی‌تواند بدون بررسی مستندات دقیق، آرا بایدن را باطل کند.

کد خبر 453588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.