بایدن در چه صورت پیروز انتخابات می‌شود؟ + جدول و جزئیات

در حالی تا صبح امروز همه شواهد نشان از پیروی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا داشت، اما جلو افتادن جو بایدن در چند ایالت کلیدی، امید را به اردوگاه دموکرات ها برگرداند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از مقامات کانتی فیلادلفیا، پرجمعیت‌ترین کانتی ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا به سی ان ان گفته که حدود ۱۵۰ هزار رأی پستی در این کانتی شمارش شده و هنوز حدود ۲۵۰ هزار رأی پستی فقط در این کانتی باقی مانده است. آرای کانتی فیلادلفیا احتمالاً در تعیین نتیجه این ایالت بسیار مؤثر خواهد بود و اگر به سود بایدن باشد، تمام محاسبات ترامپ را بر هم می‌ریزد.

فاصله بایدن و ترامپ در میشیگان نیز به کمتر از ۳۲ هزار رأی رسیده و بایدن مدام در حال افزایش فاصله با ترامپ است. بایدن در صورت پیروزی در میشیگان و ویسکانسین مسیر بسیار همواری به سوی کاخ سفید خواهد داشت. این دو ایالت می‌توانند ۲۶ رأی الکترال به سبد رایش اضافه کنند و وی را به رقم ۲۷۰ رأی الکترال نزدیک‌تر کنند. البته امکان جبران نتیجه در ویسکانسین برای ترامپ وجود دارد.

نوادا و آریزونا، دیگر ایالات کلیدی هستند که بایدن با پیش افتادن در آن‌ها توانست امیدها را به هواداران خود برگرداند. اگر بایدن بتواند در ویسکانسین و میشیگان و نوادا تا پایان برتری خود را حفظ کند؛ بدون اعتنا به نتایج سایر ایالت‌ها، راهی کاخ سفید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

بایدن تا کنون در ایالات نیو مکزیکو، کلورادو، کالیفرنیا، اورگان، ایلینوی، مینستوتا، ورمونت، مین، نیویورک، نیو همپشایر، ماساچوست، کنتیکت، رود آیلند، نیوجرسی، دلوار، ماریلند، ویرجینیا، واشنگتون ۲ دی سیف و هاوایی پیروز شده و ۲۲۷ رأی المترال را به دست آورده است.

ترامپ نیز تاکنون در ایالات، مونتانا، آِداهو، یوتا، اوهایو، تگزاس، فلوریدا، ویومینگ، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، نبراسکا، کانزاس، اوکلاهاما، لوئیزیانا، آرکانزاس، میزوری، آیووا، میسیسیپی، تنسی، کنتاکی، ایندیانا، ویزجینیای غربی، آلاباما و کارولینای جنوبی پیروز شده و ۲۱۳ رأی الکترال به دست آورده است.

کد خبر 453576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.