سرقت اینترنتی با سوءاستفاده از بستر برنامه شاد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری فردی که با قرار دادن لینک پرداخت الکترونیک جعلی در بستر برنامه شاد توانسته بود حساب بانکی یک شهروند را خالی کند خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی خود مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی این پرونده مشخص شد وی پس از قطع ارتباط هنگام استفاده از برنامه شاد با پشتیبانی تماس گرفته که درخواست پرداخت مبلغ ۲۰ هزار ریال بابت فعال‌سازی مجدد آن می‌کنند و او با ورود به لینک پرداخت الکترونیک مبلغ مورد نظر را واریز می‌کند اما پس از مدتی متوجه می‌شود، کل موجودی حسابش به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد لینک پرداخت الکترونیک مذکور جعلی بوده و طراح این لینک با قرار دادن آن در بستر برنامه شاد اطلاعات حساب بانکی این شهروند را سرقت و پس از آن اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب او کرده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه سرانجام با اقدامات تخصصی پلیسی طراح لینک پرداخت الکترونیک جعلی دستگیر و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد گفت: کاربران باید مراقب درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) باشند و قبل از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود به نماد الکترونیک و استانداردهای لازم در درگاه توجه داشته باشند.

کد خبر 453560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.