هزینه‌های درمان کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: تمامی هزینه‌های مربوط به درمان بیماران کرونا تحت پوشش بیمه قرار گرفت و سقف ریالی ارائه خدمات به این بیماران برداشته شد.

به گزارش ایمنا، یحیی ابراهیمی، اظهار کرد: هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا بر اساس وضعیت جسمانی بیمار تغییر می‌کند که در بسیاری از بیماران وخیم به بیش از ۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: پس از رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هزینه‌های سنگین درمان توسط خانواده‌های متوفیان کرونا نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به این اجحاف پایان داده شد.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی بیمه عنوان کرد: با تصویب این شورا، تمامی بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و سقف ریالی برای مراکز درمانی و داروخانه‌ها نیز برداشته شد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: بنابراین سازمان‌های بیمه‌گر موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند و بیماران کرونایی برای بستری، درمان و استفاده از دارو باید تحت پوشش کامل بیمه‌ای قرار بگیرند.

ابراهیمی با اشاره به حمایت نکردن برخی سازمان‌های بیمه‌ای از بیماران کرونایی، اظهار کرد: در تمام دولت‌هایی که پروتکل کرونا را به طور کامل اجرا کرده‌اند پوشش بیمه‌ای به صورت کامل انجام می‌شود و بخشی از کار مربوط به بیمه‌ها است.

وی گفت: پروتکل‌های مربوط به کرونا توسط برخی شرکت‌های بیمه کشور اجرا نمی‌شد و خانواده علاوه بر تحمل مرگ یک عزیز، می‌بایست حدود ۴۰ میلیون تومان بابت هزینه درمان پرداخت می‌کرد.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه سلامت کشور تاکید کرد: یک میلیارد یورو از سوی رهبری به بخش کرونا تخصیص پیدا کرده است که این اعتبار صرفاً باید در حوزه کرونا هزینه شود و موضوع بیمه نیز از زیرشاخه‌های اصلی کنترل این ویروس است.

ابراهیمی به ایرنا گفت: سازمان‌های بیمه‌گر خصوصی و دولتی موظف به اجرای پروتکل‌های کرونا هستند چراکه پروتکل، تنها استفاده از ماسک نیست بلکه اجرای کامل پوشش بیمه‌ای نیز از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است.

۶۳۷ هزار و ۷۱۲ ایرانی تا ۱۳ آبان به کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۳۶ هزار و ۱۶۰ نفر جان باخته‌اند. در لرستان نیز تا ۱۲ آبان ماه ۴۲ هزار و ۹۳۸ مورد مثبت کرونا شناسایی شده و از این تعداد ۸۵۷ نفر جان باخته است.

کد خبر 453550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.